سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت:بیش از ۷۰ درصد کودکان و نوجوانان ارجاع شده به دادگاه‌های اطفال و نوجوانان نیازمند خدمات روان‌شناختی و مشاوره هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت‌الاسلام غلامرضا سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان در نشست شورای مشورتی دادگاه‌های اطفال و نوجوانان گفت: با وجود ظرفیت‌های قانونی موجود در قانون آیین دادرسی کیفری متاسفانه کماکان آنچنان‌که شایسته است در سیستان وبلوچستان عملیاتی نشده و ضرورت دارد در قالب تعاملات بین‌بخشی و تامین مشاوران و مددکاران اجتماعی مجرب این دادگاه‌های اختصاصی راه‌اندازی و مشغول به فعالیت شوند.

وی افزود: اجرا و پیگیری همه آیین‌نامه‌های مرتبط با برنامه مشاور در دادگاه اطفال و نوجوانان، تنظیم برنامه‌های سالانه و دوره‌ای مرتبط با ارائه خدمات مشاوره‌ای، نظارت بر حسن اجرای ارائه خدمات مشاوره در دادگاه‌های مذکور و برنامه‌ریزی برای ارتقای توان کارشناسی و مهارت‌های مشاوران، برآورد بودجه سالانه و تعیین و تدوین راهبرد‌های تامین بودجه و نظارت بر توزیع اعتبارات برخی از رسالت‌های این شورا است که به طور قطع در سالجاری در مسیر تحقق آن گام برمی‌داریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های قضایی منابع انسانی مجرب و مورد نیاز راه‌اندازی دادگاه‌های اطفال در حوزه روان‌شناختی موجود نیست و همین نقیصه فرآیند راه‌اندازی این دادگاه‌ها را با تاکید بر تکمیل پرونده شخصیت متهمان با چالش مواجه می‌سازد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ضرورت دارد تخصیص اماکن مناسب جهت مشاوره در مجاورت دادگاه‌ها و تعیین سازوکار‌های تامین حق‌الزحمه مشاوران برای تحقق مطلوب اهداف شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه‌های اطفال و نوجوانان سیستان وبلوچستان به‌عنوان یک اولویت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نجفی تصریح کرد: با تامین مشاوران مورد نیاز دادگاه‌های اطفال و نوجوان با همکاری سازمان نظام روانشناسی، آموزش و پرورش، بهزیستی و نیرو‌های انتظامی بزودی دادگاه‌های اختصاصی اطفال و نوجوانان در حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی و با عنایت به دستورالعمل‌های مربوطه به فعالیت مشغول شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار