در حالی که میزان مصرف و تقاضای مرغ در بازار افزایش داشته، اما در ۴ ماه نخست امسال کشتار مرغ در اصفهان کاهش ۲ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا ادیبان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان درباره وضعیت کشتار و سلامتی مرغ‌های گوشتی در استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال، ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰ میلیون و ۹۶۰ هزار قطعه) دو درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این حال میزان مصرف مرغ در بازار افزایش یافته و مردم تمایل بیشتری برای خرید مرغ دارند به همین دلیل شاهد افزایش فشار بر بازار مرغ هستیم.

وی درباره جمعیت مرغ گوشتی استان نیز افزود: همیشه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون مرغ گوشتی در استان در حال پرورش است بنابراین میزان پرورش مرغ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده و حتی می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این حوزه به دلیل آب و هوای خشک اصفهان، پرورش مرغ نسبت به استان‌های شمالی که رطوبت بالا و ارتفاع کمی از سطح دریا دارند، دشوارتر است بنابراین در فصل تابستان تعداد تلفات افزایش می‌یابد در استان اصفهان نیز این تلفات کمی بیش از  اندازه معمول وجود دارد.

ادیبان عنوان کرد: در خصوص بوقلمون نیز از نظر تولید،  استان اصفهان رتبه اول کشور را دارد و ظرفیت تولید در استان ۹۰۰ هزار قطعه است و حجم بسیاری از این تولید برای کشتار به استان‌های دیگر کشور منتقل می‌شود، در این حوزه نیز تلفات خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: مرغ گوشتی ، کشتار مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.