مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان این‌که حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اولویت قطعی ما است، گفت : مراسم‌های عزاداری در ایام محرم باید با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌های متعددی برای گرامی‌داشت ارزش‌ها و شعائر ماه محرم دارد، اما در تمامی این برنامه‌ها حفظ سلامت مردم خط‌قرمز ماست و تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی کرونا به‌صورت کامل اجرا خواهد شد.

او گفت : در محرم امسال مراسم عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در ۲۰ بقعه متبرکه استان که دارای فضای باز هستند، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به دعوت از ۴۰ مبلغ دینی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری به‌صورت مجازی و حضوری، افزود: نماز روز تاسوعا و عاشورا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز بقاع متبرکه اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حمایت این اداره‌کل از هیات‌های مذهبی استان افزود: امسال ما به ۳۰۰ هیات استان هرکدام مبلغ یک میلیون تومان بن خرید کالا کمک کردیم و کالا‌های مورد نیاز هم با برگزاری ۲ نمایشگاه «شمیم حسینی» برای آن‌ها عرضه شد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در استان کرمانشاه و هشدار‌های ستاد ملی کرونا ادامه  داد: لازم است که همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری مراسم‌ها در فضای باز مورد توجه همه هیات‌های عزاداری و عزاداران قرار بگیرد.

او با اشاره به برنامه رهبر معظم انقلاب برای عزاداری در ایام محرم پارسال گفت: مراسم عزاداری رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) گرچه بدون حضور مردم برگزار شد، اما بی‌شک مخاطبان آن بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود و بسیاری از خانه‌ها را تبدیل به حسینیه کرد.

 او گفت: رهبر انقلاب با این اقدام قابل‌تقدیر، هم مراسم روضه را برگزار کردند و هم شرایط کرونا را رعایت کردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.