منابع خبری اعلام کردند کابینه رژیم صهیونیستی به زودی طرح ساخت ۲۲۰۰ واحد را برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری تصویب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "عرب ۴۸"، کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد طرح ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی جدید را برای شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی را تصویب کند.

قرار است این طرح که بزرگ‌ترین طرح در دست اجرای کابینه جدید این رژیم می‌باشد، طی جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز در اداره شهرسازی ارتش رژیم اشغالگر، در هفته آینده تصویب شود.

در مقابل، کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۰۰۰ منزل مسکونی برای فلسطینی‌ها در منطقه «C» کرانه باختری موافقت می‌کند.

یک منبع فلسطینی گفته است که این طرح رژیم صهیونیستی طرحی استثنائی و غیرعادی است که سال‌ها است شاهد آن نبوده ایم.

این موافقت همزمان با حضور رئیس دستگاه اطلاعات انگلیس و رئیس سیا در تل آویو مطرح شده است.

اجازه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را بنی گانتس صادر کرده است.

گزارش‌های رسمی و حقوقی فلسطینی و بین‌المللی تأکید می‌کند که مقامات رژیم اسرائیل، محدودیت‌های شدیدی را علیه ساخت و ساز فلسطینی‌ها در مناطق «C» کرانه باختری وضع کرده و ساختمان‌هایی را هم که غیرقانونی به حساب می‌آورد، تخریب می‌کند.

مناطق «C» حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانه باختری را دربرمی‌گیرد که به موجب توافقنامه اوسلو بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، تحت کنترل و نظارت صهونیست‌ها قرار دارد.

رژیم اشغالگر برای جلوگیری از ساخت و ساز در مناطق «C» کرانه باختری، از شهرک‌نشین‌ها کمک می‌گیرد و بودجه خاصی را برای شهرک‌سازی در این مناطق اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار