از آمادگی ماموران پلیس راهور برای پوشش ترافیکی عزاداری تا ممنوعیت ورود و خروج در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از آمادگی ماموران پلیس راهور برای پوشش ترافیکی عزاداری شب‌های ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه امنیت ترافیکی شهروندان برای پلیس راهور مهم است، به صورت ویژه تخلفات رانندگی در شب‌های ماه محرم در شهر‌های استان کنترل می‌شود.

او گفت : با توجه به حضور هیات‌های مذهبی در سطح شهر و برگزاری مراسم عزاداری، پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان طرح ویژه ترافیکی اجرا خواهد کرد.

 شیری از ابلاغ موارد و نکات لازم به هیات‌ها همچون نبود انسداد معابر خبر داد و افزود: هیات‌ها در رابطه با مشکلات ترافیکی که ممکن است به دنبال ایجاد داربست، نصب بنر، توزیع نذورات برای مردم به وجود آید، مسئول هستند.

این مقام انتظامی خواستار رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان در شب‌های محرم و در هنگام برگزاری مراسم عزاداری شد و افزود: هیات‌ها نسبت به زمان تعیین شده برای انجام عزاداری توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

او در خصوص شعارنویسی بر روی خودرو‌ها گفت: شعارنویسی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که شیشه خودرو پوشانده شده و مانع مشاهده داخل خودرو شود و در صورت مشاهده چنین موردی خودرو توقیف خواهد شد.

 شیری از توقیف خودرو‌هایی خبر داد که شعار‌های نامتعارف بر روی آن‌ها درج شده باشد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه گل آلود کردن خودرو‌ها را ممنوع است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی طی شب‌های برگزاری مراسم عزاداری محرم در کنار هیات‌های مذهبی حضوری فعال خواهد داشت.

ورود و خروج به و از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هرگونه ورود و خروج به و از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی استان ممنوع و دارای محدودیت است.

فضل‌الله شیری در خصوص وضعیت تردد با توجه به رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، افزود: کشور و استان متأسفانه با موج سهمگینی از ابتلا با بیماری کرونا مواجه شده است.

او ادامه داد: براین اساس مصوبات ستاد کرونا در راستای کنترل و کاهش آمار مبتلایان هرگونه ورود و خروج به و از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و دارای محدودیت است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: ممکن است امورات خاصی برای تردد باشد برای اینکه تردد در جاده‌ها مجاز باشد باید مدارک و مستندات خود را در اداره پست ارائه دهند تا از طریق اداره پست مجوز تردد صادر می‌شود

او گفت: مشاغل خاص همانند پرسنل کادر درمان، وسایل حمل و نقل عمومی و حمل بار و مسافر و وانت بار‌هایی که ارازق عمومی را جابه‌جا می‌کنند، از این ممنوعیت‌ها مستثنی هستند.

دستگیری قاتل فراری پس از ۱۸ سال

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری قاتل فراری پس از ۱۸ سال در یکی از شهر‌های استان کرمان خبر داد.

علی‌اکبر جاویدان افزود: پس از وقوع یک مورد قتل در شهرستان هرسین که سال ۱۳۸۲ انجام شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی طی این سال‌ها تحقیقات خود را دنبال کردند و سرانجام توانستند رد او را در یکی از شهرستان‌های استان کرمان شناسایی کنند.

 جاویدان افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی مخفیگاه او را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و پلیس آگاهی کرمان به این استان عزیمت و در عملیاتی غافلگیرانه قاتل فراری را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل در سال ۱۳۸۲ اعتراف کرد.

او از معرفی قاتل فراری دستگیر شده به دستگاه قضایی جهت صدور حکم لازم خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.