استاندار کردستان گفت: مدیران اجرایی استان تحت هر عنوانی حق جذب نیروی جدید ندارند و هرکس در این زمینه بی توجهی کند برابر قانون با او برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  بهمن مرادنیا  استاندار کردستان  در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: اضافه نیرو‌های بکار گرفته شده در دستگاه‌های اجرایی (از جمله ۸۵۰ آبدار در روستاها) به معضلی تبدیل شده که به اعتبارات استانی هزینه تحمیل می‌کند، لذا مدیران باید در این زمینه دقت نظر لازم را داشته باشند.

مرادنیا در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع ادارات در تبادل موافقت‌نامه‌های اعتبارات هزینه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: دستگاه‌هایی که در این زمینه تعلل داشته باشند، پنج درصد از اعتبارات هزینه‌ای آن‌ها کسر می‌شود.

او با اشاره به اینکه فروش اموال تحت اختیار دستگاه‌های اجرایی یکی از راه‌های تامین هزینه‌های ادارات است که دولت در زمان لازم خریداری کرده تا در مواقع ضروری به فروش برسد، اضافه کرد: مدیران استان سال گذشته عملکرد مناسبی در این زمینه نداشتند و بسیار بهتر از این عمل میشد عمل کرد.

استاندار کردستان  با اشاره به بدهی دستگاه‌های اجرایی به ادارات خدمات رسان، گفت: از نظر پرداخت هزینه و حقوق پرسنل و کارکنان نباید تنگ نظرانه عمل کرد و در زمینه هزینه‌های جاری نیز باید مدیریت لازم از جمله صرفه جویی در مصرف و پرداخت به موقع صورتحساب‌ها را در نظر داشت تا دستگاه‌های خدمات‌رسان هم که به شدت مشکل دارند، با معضل مواجه نشوند.

مرادنیا با بیان اینکه در سفر‌های شهرستانی سعی بر این است تا از حداقل وسیله نقلیه استفاده شود، تاکید کرد: همانگونه که در زندگی شخصی با درایت و تدبیر هزینه‌های زندگی مدیریت می‌شود، باید در اداره دستگاه اجرایی با نگاهی فراتر از زندگی شخصی عمل کرد.

او به جهانی شدن هورامان هم اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم تازه آغاز راهی است که باید برای هورامان در نظر گرفت و معرفی و تبلیغ این منطقه نیازمند اعتبار است تا برای آن فرهنگسازی لازم انجام گیرد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار