در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۷۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۹ هزار و ۵۸۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۶۲ واحدی، روی پله ۴ هزار و ۲۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۲۳ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۴۲۳ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فولاد و شستا به ترتیب با ۳۹۱۹.۰۸، ۳۵۶۴.۵۴، ۲۳۲۶.۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد پاکشو، اپال و برکت با ۱۵۴.۹۶، ۸۹.۳۸، ۸۹.۲۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، مارون و کگهر به ترتیب با ۷۷.۳۱، ۴۲.۰۳ و ۴۰.۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زماهان، بگیلان و حخزر، با ۲.۰۲، ۱.۹۷ و ۱.۸۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه چند رشته‌ای، شیمیایی و فراورد‌ه‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کساوه، خرینگ و لپارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدام، بالبر و کدما بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های غگیلا، شاروم و هرمز بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های زماهان، ثرود و دتولید بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، پارس وشتران و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما، غدام و سنیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های اراد ۸۹، اراد ۸۸ و هرمز، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۸۹، اراد ۸۸ ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، کمند و امین یکم بیشترین حجم معامله و نماد‌های شستا، کمند و امین یکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌ها دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار