شیائومی ربات CyberDog را برای استفاده توسعه دهندگان با ۱۱ سنسور می‌سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، شرکت شیائومی امروز ربات CyberDog را معرفی کرد، یک ربات چهارپای منبع باز که برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن برنامه‌هایی را ایجاد کنند. این دستگاه که شبیه نسخه قوی‌تر Boston Dynamics Spot است، ویترین دانش فنی مهندسی شیائومی از جمله موتور‌های سروو اختصاصی آن است.

این ربات اجرای نسخه‌ای از NVIDIA's Jetson Xavier NX است که لقب کوچکترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان را از آن خود کرده. از نظر امکان تجربه پیرامون، ربات سایبر داگ دارای ۱۱ سنسور روی بدن خود است که شامل سنسور‌های لمسی و اولتراسونیک، دوربین‌ها و GPS برای کمک به او در تعامل با محیط اطراف است.

امکانات ربات سایبرداگ شیائومی

شیائومی می‌گوید که این فناوری آنقدر خوب است که CyberDog بتواند صاحب خود را دنبال کند و از موانع عبور کند. همچنین می‌تواند وضعیت بدن را تشخیص داده و چهره افراد را تشخیص دهد و بتواند افراد را در یک گروه انتخاب و ردیابی کند.

به جای فروش این محصول به عنوان یک محصول عمومی، این شرکت در حال حاضر قرار است ۱۰۰۰ دستگاه از این موارد را به مهندسان، علاقه‌مندان به رباتیک و طرفداران شیائومی ارائه دهد تا به طور مشترک CyberDog را بررسی کنند. این امر توسط یک جامعه منبع باز میزبانی شده توسط شیائومی، تسهیل می‌شود، که ممکن است با ایجاد آزمایشگاه رباتیک برای ایجاد راهی برای "نوآوری‌های آینده" دنبال شود.

ساخت ربات پیشرفته CyberDog از سوی شیائومی

البته، این ربات ارزان نیست و افرادی که مایل به مشارکت هستند باید ۹۹۹۹ یوان یا حدود ۱۵۴۰ دلار هزینه کنند تا یکی از آن‌ها را بخرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار