معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از سیر پرشتاب بستری‌های کرونا در استان گفت : اگر تعداد بستری‌ها به بیش از ۱۵۰۰ نفر برسد، در تامین دارو و تجهیزات به مشکل برمی‌خوریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به دپوی مناسبت داروی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گفت : هم اکنون در بحث تامین داروی بیماران بستری کرونا مشکلی نداریم و دارو به میزان کافی دپو شده است.

او گفت : هم اکنون ۲۰ قلم دارو برای بیماران بستری کرونا به کار می‌رود که بسته به نوع شدت و علائم بیماری برای هر فرد بیمار چند قلم آن استفاده می‌شود.

او افزود: در حال حاضر در بحث تامین یکی دو قلم داروی بیماران سرپایی کرونا دچار کمبود هستیم که مهمترین آن داروی "فاویپیراویل" است.

محمدی افزود: طی دو سه روز گذشته محموله‌هایی از این دارو را در سطح داروخانه‌های استان توزیع کرده ایم تا کمی مشکل کمبود در این زمینه مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به روند پرشتاب تعداد مبتلایان کرونا در استان ادامه داد: حقیقتا این سیر پرشتاب نگران کننده است، چرا که تامین دارو و تجهیزات حد مشخصی دارد و اگر تعداد مبتلایان از حدی فراتر رود قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر تعداد بیماران بستری کرونا به بیش از ۱۵۰۰ نفر برسد، دچار مشکل خواهیم شد، لذا مردم باید مراقبت و پیشگیری بیشتری داشته باشند.

محمدی گفت: تامین تجهیزات و دارو و تخت و... برای بیش از ۱۵۰۰ بیمار بستری کرونا کار دشواری است، چرا که بیماران دیگر هم هستند و بخش بهداشت و درمان ظرفیت محدودی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
حالا بستری زیاده اگر کوتاه بیان مراجعان و متقاضیان بیشتر هم هستند اما آمار فوتی گرمایی استان کرمانشاه خصوصاً شهر کرمانشاه مرکز استان به صورتی حیرت انگیز اندک و نازل است قابل ابراز آماری نیست یعنی چند درصد اما در تهران دولت عنوان دارد که آمار مرگ کرنایی هاست