یک روزنامه صهیونیستی به اقدام جو بایدن در افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس که ادعا می‌شود به نفع فلسطینی‌هاست، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم فاش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در تلاش است تا کنسولگری آمریکا در قدس را  که ادعا می‌شود به نفع فلسطینی‌ها است، افتتاح کند.

این نشریه صهیونیستی افشا کرد که تخمین زده می‌شود این موضوع در دیدار آینده بین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان ماه جاری میلادی مطرح شود.

«اسرائیل هیوم» همچنین با تأکید بر اینکه دو طرف علاقه‌مند به کاهش اختلافات با یکدیگر هستند، اشاره کرد که نمایندگان دولت آمریکا در تلاش هستند تا لایحه‌ای را که نمایندگان حزب لیکود قصد دارند برای جلوگیری  از باز شدن این کنسولگری در قدس تصویب کنند، به تاخیر بیاندازد.

مقامات دولت آمریکا مدعی هستند با بازگشایی کنسولگری خود در قدس اشغالی امکان خدمات رسانی به مردم فلسطین نیز امکان پذیر می‌شود. این در حالی است که این اقدام به شدت انتقاد صهیونیست ها را به دنبال داشته است.

مشخص نیست نمایندگان حزب لیکود قبل از اینکه بایدن اقدامی برای بازگشایی این کنسولگری که ادعا می شود  به نفع مردم فلسطین است، موفق خواهند شد این لایحه را به رأی بگذارد یا خیر.

نیر برکت، از اعضای حزب لیکود که دو هفته پیش برای روشن شدن مشکل افتتاح این کنسولگری به آمریکا سفر کرده بود، گفت: «اقدام برای ایجاد کنسولگری آمریکا در قدس فاجعه است و من قصد دارم در برابر این  فاجعه  مقاومت کنم، این خط قرمز ما است و نباید از آن عبور کنیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اوایل خردادماه در بیانیه‌ای از تصمیم کشورش برای بازگشایی کنسولگری کشورش در قدس اشغالی خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار