حاجی دلیگانی در صحن علنی:

حل مشکلات مردم با استقرار دولت مردمی ممکن می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم حل مشکلات مردم و راهکار برون رفت از این شرایط پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین علی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت:  از بررسی میدانی آقای رئیسی درباره نحوه واکسیناسیون و .. تشکر می‌کنیم و انتظار داریم که در کمترین زمان ممکن نیاز به یک صد و ۲۰ میلیون دز واکسن به هر روش ممکن برطرف شود. اگر نیاز به واردات بیشتر است امیدواریم انجام شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: برای پیگیری از این وضعیت راهی جز واکسینه شدن نداریم. بستری که مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف به وجود آورد و با استقبال کشور‌های خارجی مواجه شد فرصتی برای حضور ایران در بازار‌های منطقه است.  

این نمانده مجلس خاطر نشان کرد: از وزیر نیرو که در خاموشی‌های اخیر باعث وارد شدن ضرر و زیان و به جان و مال مردم شده می‌خواهیم جبران کنند و باید به مجلس پاسخگو باشند. وزاری راه و شهرسازی و صنعت باید درباره عدم نظارت بر قیمت سیمان و فولاد باید پاسخ گو باشند.  

وی توضیح داد: وزیر جهاد کشاورزی باید برای بی مدیریتی که باعث شده نهاده‌ها در گمرک بماند، پاسخ دهد. روحانی باید برای عملکرد ۸ ساله خود و اینکه نابرابری در جامعه تشدید شده و درآمد مردم افزایش پیدا نکرده، نرخ فقر به ۳۲ درصد رسیده، چرا ۲۱.۳ دهم میلیارد دلار از ارز این کشور حراج و بدهی دولت چندین برابر افزایش یافته، چرا با عدم نظارت بر بانک‌ها باعث بانگاه داری و لخته شدن ثروت و سکته اقتصادی و بی ثباتی اقتصادی کشور شده اند و باید به ملت پاسخگو باشند و ما از این مسائل نخواهیم گذشت.  

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که بانک‌ها فقط کار بانکداری بر اساس نظام بانکداری اسلامی انجام دهند. با عدم خلق پول باید حذف نقدینگی منطقی شود. با جلوگیری از سفته بازی و سامان بخشی بورس و تعریف منطقی افزایش ارزش سهام متناسب با سود و تولید به محلی مطئن تبدیل شود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام دولت مردمی تنها کافی نیست . بلکه تخصص و تعهد و شعور و سابقه باید مورد توجه قرار گیرد کسی که چند سال در وزارتخانه ای نبوده چگونه می تواند بر سیستم و دستورالعمل های آن وزارت مسلط باشد و رفع نقص کند ؟ یا مسیر حرکت را به سمت وضع مطلوبتر هدایت نماید ؟ لذا لازم است نمایندگان مجلس احساسی عمل نکنند و بیندیشند بخصوص در آموزش و پرورش .
آخرین اخبار