با فرارسیدن ماه محرم تمهیدات شهرداری مشهد برای عزای امام حسین (ع) در سطح شهر برپا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی منتظری رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به سیاه‌پوش کردن مشهد در روز‌های آینده گفت: برای سیاه‌پوش کردن شهر از بیش از ۷۰۰ سازه شهری استفاده کردیم و استرابورد و بیلبورد‌ها را با مضامین عاشورایی و برای عرض ارادت به ساحت امام حسین (ع) سیاه پوش خواهیم کرد و بیش از ۱۰ هزار بیرق و پرچم سیاه در شهر نصب می‌شود. همچنین با همراهی سازمان اتوبوسرانی، در داخل کابین‌های اتوبوسرانی پوستر‌های سلام بر حسین (ع) نصب خواهد شد.

او افزود: جانمایی المان‌های عاشورایی انجام شده و ۲۴۰ المان هنری با مضامین عاشورایی توسط اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سطح شهر نصب خواهد شد. همچنین ۴۰ علم نیز یا همکاری هیئات مذهبی در خیابان‌ها از روز دوم محرم نصب خواهد شد و بر اساس توافقی که با هیئات مذهبی انجام دادیم، قرار بر این شد تا آن‌ها هم بتوانند به صورت مردمی و خودجوش، پرچم‌های سیاه و عزاداری امام حسین (ع) را در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نصب کنند و این موضوع که سیاه‌پوش کردن توسط مردم انجام پذیرد، جلوه خوبی به شهر می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به در اختیار قرار دادن فضا‌های باز شهری به هیئات مذهبی در ماه محرم، ادامه داد: ۴۰۹ نقطه فضای باز شهری، از جمله بوستان‌ها و میادین و برخی از مدارس و بوستان‌های متصل به مساجد محله را برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار هیئات مذهبی قرار دادیم. همچنین نمایشگاه ارائه خدمات و محصولات و اقلام مورد نیاز عزاداری در شرایط کرونایی در عرصه میدان شهدا در دهه اول محرم برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه محصولات مرتبط با عزاداری به این نمایشگاه مراجعه کنند.

منتظری بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونا در مشهد، بتوانیم با مشارکت هیئات مذهبی، شعائر حسینی را با حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام دهیم و از هیئات مذهبی خواهشمندیم که مراسم عزاداری را در فضای باز شهری برگزار کنند و شهرداری مشهد آمادگی دارد تا فضا‌های باز عمومی و شهری را در اختیار هیئات مذهبی قرار دهد.

او تصریح کرد: همچنین امسال با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا، ایستگاه صلواتی در شهر مشهد نخواهیم داشت و به‌جای آن هیئاتی که علاقه‌مند هستند می‌توانند معبر حسینی ایجاد کنند و به صورت تکیه خیابانی با پخش صوت و نمایش پرچم و بیرق عزاداری، به عزاداری بپردازند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.