۱۷ شهردار در خوزستان که مطالعات مربوط به دفع آب‌های سطحی را ارائه ندادند به دستگاه‌های نظارتی معرفی شدند تا برخورد لازم با این افراد انجام گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بعد از آبگرفتگی که در سال ۹۹ در برخی شهرستان‌های خوزستان به ویژه اهواز و بندر امام (ره) رخ داد در سطح ملی مصوب شد تا شهرداران مناطقی که دچار آبگرفتگی و سیلاب می‌شوند مطالعات لازم در این خصوص را ارائه دهند تا اعتبار جهت رفع این مشکلات را دریافت کنند.

او با بیان اینکه از سوی وزارت کشور مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است که باید تلاش کنیم بیشترین اعتبار را از این بخش دریافت کنیم، افزود: مقرر شد که شهرداران ۸۶ شهر در استان مطالعات لازم را تا پایان تیرماه امسال در این خصوص انجام دهند که ۱۷ شهردار این مطالعات را انجام ندادند.

صدیقی با اشاره به اینکه ۱۷ شهردار در استان که مطالعات مربوط به دفع آب‌های سطحی را ارائه ندادند به دستگاه‌های نظارتی معرفی شدند تا برخورد لازم با این افراد انجام گیرد، اظهار داشت: در پی قراردادی که با دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گرفت مطالعات علمی این طرح‌ها با کمک اساتید این دانشگاه‌ها انجام می‌شود که ۳۰ طرح را مورد بررسی قرار دادند از این تعداد ۲ طرح تصویب و ۱۰ طرح دارای نقص بودند و ۱۸ طرح هم نواقص جزئی داشتند که بعد از رفع نقص تایید می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب‌های سطحی استان برآورد شده که ۵۰ درصد این میزان هزینه مربوط به اهواز است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.