مدیرعامل آبفای خوزستان از پرداخت مطالبات کارکنان آبفای روستایی شامل؛ آبداران، مدیران و کارمندان در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه ادغام شرکت آبفای روستایی و شهری از خردادماه پارسال سبب بروز مشکل در پرداخت حقوق کارکنان شد، گفت: نیرو‌های آبفای روستایی شامل ۳ دسته آبداران، مدت معین (مدیران) و طرحی (کارمندان) هستند که مطالبات آن‌ها طی روز‌های آینده پرداخت خواهد شد.

او تعداد نیرو‌های آبفای روستایی خوزستان را یک هزار و ۹۴۸ نفر و بیشتر از نیرو‌های آبفای استان تهران عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که درآمد آبفای روستایی استان ۲۰ میلیارد ریال در ماه بوده و حقوق کارکنان آن ۱۴۰ میلیارد ریال است، بنابراین آبفا توان پرداخت حقوق آبداران را ندارد.

کرمی نژاد به پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال به آبداران اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بابت حقوق به آبداران اهواز پرداخت شد، ضمن اینکه استاندار خوزستان قول تامین ۱۰۰ میلیارد ریال را داده، اما مجوز آن هنوز صادر نشده است، ضمن اینکه هنگام بهره برداری از طرح آبرسانی امام علی (ع) در هویزه، قول پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات آبداران این استان داده شد که پس از پیگیری مقرر گردید این مبلغ به عنوان آب بهای ارتش و نیرو‌های مسلح به آبفا خوزستان پرداخت شود.

مدیر عامل آبفای خوزستان تصریح کرد: از این اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای اهواز و ۴۵۰ میلیارد ریال برای آبداران روستایی سایر شهر‌های خوزستان پیش بینی شد، اما پس از ۲ روز این رقم به ۴۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت و مقرر شد این اعتبار به صورت اسناد اوراق سه ساله باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با پیگیری لازم مقرر شد تا سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی وزارت نیرو برای پرداخت حقوق آبداران خوزستان به آبفا پرداخت کند.

او از دیگر مشکلات آبفا را عقب افتادگی حقوق کارکنان آبفای شهری و بدهی به پیمانکاران عنوان کرد و افزود: برای پرداخت حقوق عقب مانده نیرو‌های آبفای شهری خوزستان قرار است قطعه زمینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال به فروش برسد، زیرا بازداشت ذیحساب آبفا خوزستان مشکلات آبفا را افزایش داد، چرا که برای برداشت پول از حساب نیاز به امضای ذیحساب است از طرفی با توجه به الکترونیکی بودن امضا، مسئول جایگزین حق امضا ندارد. با پیگیری به عمل آمده قرار است تا ۲ روز آینده این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.