وزیر دفاع روسیه تجزیه طلبی را اصلی‌ترین تهدید داخلی هر کشور و عامل تخریب تدریجی جوامع دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه، تجزیه جامعه را اصلی‌ترین تهدید داخلی برای هر کشوری می‌داند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد: تهدید‌های داخلی، هم در دهه‌های گذشته و هم در حال حاضر خطر اصلی برای هر کشور بوده که تخریب تدریجی جامعه را در پی دارد. کشورهای زیادی در دام این خطر افتادند، بسیاری از آنها در برابر آن  مقاومت کردند و برخی دیگر تجزیه شدند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: روش مبارزه با تهدید‌های خارجی مشخص است. زمانی که ما تهدید می‌شویم می‌فهمیم چه کسی تهدید کرده و  چگونه باید در برابر آن مقاومت کنیم اما تهدید داخلی نابود کننده است.

شویگو در ادامه اضافه کرد: طالبان مرز با ازبکستان و تاجیکستان را در دست گرفته است. امنیت مرز ما با ازبکستان و تاجیکستان برای ما بسیار پر اهمیت است البته که  طالبان قول داده به دنبال عبور از مرز‌ها یا حمله به کشور‌های همسایه نباشند.

چندی پیش، سربازانی از روسیه، ازبکستان، و تاجیکستان رزمایشی نظامی را با استفاده از تسلیحات روسیه در مرز این کشور با افغانستان برگزار کردند.

در این رزمایش که از نظر مکانی تنها ۲۰ کیلومتر با مرز افغانستان-تاجیکستان فاصله داشت، تجهیزاتی روسی از جمله «شعله‌افکن‌ها، پرتاب کننده‌های موشک‌های زمین به هوا، و سلاح‌های جدید و گرم» مورد استفاده قرار گرفت.

وزیر دفاع تاجیکستان در این باره اعلام کرد که در ابتدای شروع این رزمایش‌های مشترک، کشور‌ها به وضعیت کنونی افغانستان توجه داشتند. او افزود: «وضعیتِ حال حاضر افغانستان غیرقابل پیش‌بینی است.»

در این رزمایش‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز، صد‌ها تجهیزات نظامی و ۲۵ هواپیما جنگی مورد استفاده قرار گرفت. سربازان روسیه که در این رزمایش شرکت کردند، از پایگاه نظامی این کشور در تاجیکستان به این عملیات آمدند.

فرمانده مقرِ مرکزی ارتش روسیه نیز در این باره اعلام کرد: تجهیزاتی که در این رزمایش از سوی روسیه استفاده شد، در پایگاه تاجیکستان نگهداری خواهد شد.

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو چهار بمب افکن استراتژیک مافوق صوت «توپولف تو ۲۲ ام» را در رزمایش خود با ازبکستان در نزدیکی مرز افغانستان مستقر می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار