مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تاکنون ۷۰ درصد از جمعیت هدف بالای ۵۵ سال در تایباد واکسن کرونای نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: هم اینک ۱۰۰ درصد جانبازان، بیماران سرطانی، دیالیزی و برخی از بیماری‌های خاص در تایباد علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

او افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۱۳۰ نفر از جمعیت هدف این شهرستان دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده اند و در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در این شهرستان در حال انجام است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: هم اکنون هشت مرکز شهری و روستایی در حوزه واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان فعال هستنند و به زودی با تجهیز و استانداردسازی سه مرکز دیگر، شمار این مراکز به ۱۱ خواهد رسید.

احسانی با اشاره به این که کنترل و مراقبت‌های بهداشتی از سمت مبادی مرزی کشور افغانستان به داخل کشور با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی به صورت دقیق انجام می‌گیرد؛ بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع گونه‌های جدید ویروس، مسافران ورودی از سمت کشور افغانستان از طریق مرز زمینی دوغارون به کشور در سه نقطه پایش شده و مراقبت‌های کنترلی و بهداشتی از آنان صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.