کرونا در خراسان جنوبی همچنان سیر صعودی دارد و اگر شرایط به همین گونه ادامه یابد روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، روز‌های سیاه موج پنجم کرونا پس از چند هفته همچنان ادامه دارد و هر روز صد‌ها نفر به تعداد مبتلایان این ویروس اضافه می‌شود.

بعد از گذشت ۱۸ ماه از ورود این ویروس به خراسان جنوبی تا روز گذشته ۲۵ هزار و ۲۷۵ بیمار کرونایی در استان شناسایی شده اند.

شهروند فردوسی گفت: پنجمین بار متوالی است که شهرمان قرمز می‌شود ، مجالس عروسی زیاد است و مسافرت ها بدون توجه به کرونا ادامه دارد.

این شیب تند نمودار‌های مبتلایان به کرونا حالا دو هفته‌ای است در نمودار فوتی‌ها در خراسان جنوبی هم دیده می‌شود و در یک هفته اخیر۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد بستری‌های ویروس کرونا هم روز به روز در استان در حال افزایش است و گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پر شدن برخی تخت‌های بیمارستانی حکایت دارد.

محمودی راد رئیس بیمارستان، ولی عصر بیرجند گفت: در پیک اخیر تمام ظرفیت کرونای بیمارستان ولی عصر که قابل استفاده بوده ، استفاده شده و حتی بخش اطفال که برای مواقع اضطراری خالی کرده بودیم الان برای بیماران سرپایی در حال استفاده است.

او افزود : به طور متوسط روزانه ۱۵۰ بیمار بستری کرونا داریم و فضای کرونای بیمارستان به طور کامل پر شده است.

خروج از سونامی کرونا نیازمند توجه بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و نظارت‌های دقیق‌تر و بیشتر مسئولان نسبت به طرح‌های مصوب شده در ستاد کرونا است و اگر این محقق نشود روز‌های سختی را در استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار