سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان گفت: این تصور که حملات مداوم طالبان در افغانستان توقف ناپذیر است، دور از حقیقت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: واشنگتن بمنظور تعیین وضعیت کارکنان در سفارت کابل، تهدیدات در افغانستان را بصورت روزانه ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: وجود یک محیط امنیتی چالش برانگیز در اطراف سفارت در کابل بدیهی است.

پرایس در ادامه با بیان اینکه سفارت آمریکا در کابل با واشنگتن در تماس است، افزود: تقریبا می‌توان گفت که اکثر افراد ارشد حاضر در وزارت خارجه با همکاران ما در شورای امنیت ملی در کاخ سفید در تماس هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به پیشروی‌های اخیر طالبان در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: این تصور که حملات مداوم طالبان در افغانستان توقف ناپذیر است، دور از حقیقت است.

وی ادامه با اشاره به پشتیبانی آمریکا از نیرو‌های امنیتی افغانستان داد: نیرو‌های امنیتی دولت افغانستان بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر هستند که از نیرو‌های طالبان بیشتر هستند.

روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان پس از امضای «توافقنامه صلح» آغاز شده است.

آمریکا و ناتو پس از چند سال حضور در خاک افغانستان در حالی به دنبال خروج از خاک این کشور هستند که شبه نظامیان طالبان در ماه‌های گذشته بخش‌های زیادی از شهر‌ها و روستا‌های این کشور را دوباره به کنترل خود درآوره اند.

از سوی دیگر،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز با اشاره به تحولات اخیر افغانستان تاکید کرد: از تصمیم خروج از افغانستان پشیمان نیستم.

وی در این راستا با اشاره به حملات گسترده طالبان و تغییر برنامه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت: برنامه خروج نظامیان ما تغییر نخواهد کرد.

پیش از این نیز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس خبری پنتاگون نسبت به اوضاع حاکم در افغانستان هشدار داد و گفت: وضعیت در افغانستان در مسیر صحیحی نیست و آمریکا همچنان به حمایت از نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این حمایت ادامه دارد، اما تمرکز ما در حقیقت تکمیل و پایان یافتن خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری است و این امر و حمایت ما از نیرو‌های امنیتی افغانستان با حملات هوایی امکان پذیر است، زیرا ارتش افغانستان بر طالبان برتری دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرایس ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار