ارسال بیلبوردهای تبلیغاتی به فضا توسط اسپیس ایکس

اکنون که سفرهای تجاری به فضا آغاز شده، تبلیغات فضایی هم در حال شکل گرفتن هستند و اولین شرکتی که تبلیغات مختلف را به فضا می‌فرستد، اسپیس ایکس است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت؛ شرکت اسپیس ایکس، به مدیریت ایلان ماسک یک ماهواره تبلیغاتی بزرگ را به فضا می‌فرستد که با استفاده از آن شرکت‌ها می‌توانند لوگو‌ها و سایر محتوای تبلیغاتی خودشان را در فضا نمایش بدهند.


بیشتر بخوانید


همکاری اسپیس ایکس با شرکتی کانادایی

شرکت فضایی اسپیس ایکس برای انجام این کار با یک استارتاپ کانادایی به نام Geometric Energy Corporation (GEC) همکاری می‌کند و قرار است این ماهواره روی موشک Falcon 9 قرار بگیرد و به فضا برود. پیش از رسیدن موشک به ماه، سیستم تبلیغاتی آزاد می‌شود و در مدار قرار می‌گیرد.

ساموئل رید، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت GEC گفت که این ماهواره در سال ۲۰۲۲ به فضا فرستاده می‌شود و مردم و شرکت‌ها برای استفاده از صفحه نمایش پیکسلی تعبیه شده روی ماهواره، توکن یا ارز دیجیتال بخرند. برای این کار پنج توکن مورد نیاز است و معرفی شده: Beta و Rho برای قرار دادن آگهی روی صفحه، Gamma و Kappa برای رنگ و روشنایی تبلیغات و XI برای تعیین مدت زمانی نمایش آگهی در صفحه. این توکن‌ها از طریق ارز‌های رمزنگاری شده قابل خریداری خواهند بود.

ارسال بیلبوردهای تبلیغاتی به فضا توسط اسپیس ایکس

در حال حاضر اطلاعاتی درباره اینکه تبلیغات چقدر بزرگ خواهند بود، تعداد دفعات پخش آن‌ها، تاثیرات زیست محیطی نور تبلیغات روی گیاهان و جانوران و میزان انرژی مصرفی توسط ماهواره مشخص نیست. نه اسپیس ایکس و نه GEC اظهار نظری درباره این موضوعات نکرده اند.

علاوه بر این، شرکت GEC در برنامه فرستادن ماهواره Doge-1 نقشی اساسی دارد. در ماموریت Doge-1 قرار است یک تاسواره ۴۰ کیلوگرمی با موشک فالکون ۹ به مدار ماه فرستاده شود که با استفاده از تجهیزات، حسگر‌ها و دوربین هایش اطلاعاتی را از فضای ماه با سیستم ارتباطات و سیستم‌های مجاسباتی به دست بیاورد. این مامورت قابلیت استفاده از ارز دیجیتال خارج از جو زمین و فراتر از مدار این سیاره را نشان می‌دهد و می‌تواند تجارت بین سیاره‌ای را پایه ریزی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام.ما منکر علم و پیشرفت نیستیم؛ولی ایا سازمانهای محیط زیستی در این مورد تحقیقی نموده(ایا نباید ملتها بیدار بشند و حرکات دیوانه وار بعضی سرمایه دار ها را بگیرند.) امروزه این همه اتش سوزی در جهان مشاهده میکنیم، کدام سرمایه دار ککش گزید و بگوید ما باعث و بانی تغییر اب و هوا هستیم.انگار همه در خواب غفلتیم و با دستان خود کره زمین را نابود میکنیم.در همین ایران خودمان چه بلاها که بر سر محیط زیست نمی اوریم و کسی هم نیست جلوی این همه فجایعه انسانی را بگیرد
آخرین اخبار