معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای طرح احسان حسینی در محرم امسال، ۴۲ فرزند طرح محسنین در خراسان جنوبی فاقد حامی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رفیعی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: در ماه محرم امسال طرح احسان حسینی و اطعام حسینی را با محوریت و همکاری ۱۰۶ مرکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی برگزار خواهیم کرد.

او افزود: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی پخت غذا برای نیازمندان و محرومان تحت پوشش را در ۷۲ آشپزخانه خواهیم داشت.

رفیعی گفت: برنامه‌ریزی ما بر این است که در دو ماه محرم و صفر بتوانیم ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم را بین نیازمندان و محرومان توزیع کنیم و کار را از اولین روز ماه محرم آغاز خواهیم کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در طرح احسان حسینی نیز تهیه اقلام و ملزومات بهداشتی، چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده و … را با همکاری خیرین تهیه خواهیم کرد.

وی گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات امداد خراسان‌جنوبی، مراکز نیکوکاری و یا از طریق سرشماره *۸۸۷۷*۱# در این دو طرح مشارکت کنند.

رفیعی اظهارکرد: در استمرار پویش ایران مهربان در ماه محرم نیز بحث حامی یابی برای ایتام تحت سرپرست و فرزندان محسنین را برای افزایش سرانه آنان خواهیم داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ فرزند محسنین در خراسان‌جنوبی فاقد حامی هستند، یادآور شد: بیشتر مردم تمایل برای حامی شدن ایتام دارند و این در حالی است که وضعیت کودکی که پدر او بیمار و از کارافتاده و … است از یک فرد یتیم بهتر نیست و او هم نیاز‌های جدی دارد.

وی با بیان اینکه سرانه کمک به فرزندان محسنین در حال حاضر ۲۳۰ هزار تومان است، یادآور شد: تلاش ما بر این است که با جذب حامی این سرانه را به ۴۰۰ هزار تومان برسانیم تا نیاز‌های حدأقلی یک فرزند محسنین تا حدی رفع شود.

رفیعی یادآورشد: سرانه کمک در اکرام ایتام و فرزندان محسنین به طور متوسط ۳۱۷ هزار تومان است.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.