۴۹۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در آزمایش‌های مولکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:روز گذشته ۴۵۰ آزمایش در استان انجام شد که در مجموع ۲۳۶ بیمار جدید شامل ۷۰ بستری و ۱۶۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع ۲۳۶ بیمار جدید کرونا،  ۷۱ مورد از بیرجند، ۵۱ مورد از قاینات، ۴۶ مورد از زیرکوه، ۲۳ مورد از نهبندان، ۱۶ مورد از طبس، ۱۴ مورد از فردوس، ۲ مورد از سرایان و از شهرستان‌های درمیان و سربیشه هرکدام ۵ مورد جدید شناسایی شدند.

به گفته مهدی زاده در حال حاضر ۴۵۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۸۰ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۲۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۱۱ بیمار شامل ۶۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته مهدی زاده تا دیروز ۷۰ هزار ۵۱۹ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۵ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۹۹۱ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۵۱ هزار و ۶۴۸ نفر رسید و تا کنون ۳۴ هزار و ۶۵۳ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار