معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای شرکت‌های تولید بذر استان اختصاص یافته است که بانک‌ها باید در راستای جذب و پرداخت این رقم همکاری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، غلامعلی فتحی،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: پیگیری برای جذب این رقم روزانه انجام می‌شود چراکه با توجه به شرایط ویژه امسال و بروز خشکسالی، بذر یکی از نهاده‌های اصلی مورد نیاز کشاورزان است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن انواع بذر گندم شامل ۱۹ هزارو ۵۲۶ تن دیم و ۶ هزار و ۵۰۹ تن آبی برای اقلیم‌های مختلف استان تولید شده است که علاوه بر تامین نیاز بذر استان می‌توان مقداری از بذر مورد نیاز استان‌های دیگر را تامین کرد.

وی با تاکید بر توزیع بذر بر اساس سامانه هوشمند افزود: بنابراین باید تسهیلات در زمان مناسب به شرکت‌های فراوری بذر داده شود تا نسبت به خریداری و تامین بذر مورد نیاز استان اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: پارسال ۵۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی استان پرداخت شد و امسال نیز تاکنون از مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان وام ابلاغی، ۶۲ میلیارد تومان جذب شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار