وزیر عدلیه افغانستان گفت: کودکان افغانستانی، به بهانه تعلیمات اسلامی به آنسوی خط دیورند برده شده و آموزش‌های تروریستی می‌بینند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر عدلیه افغانستان امروز سه‌شنبه (۱۹ اسد/ مرداد) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که کودکان زیر سن افغانستانی، به بهانه تعلیمات اسلامی به آنسوی خط دیورند برده شده و آموزش‌های تروریستی می‌بینند.

فضل احمد معنوی موارد گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان در افغانستان به ویژه کودکان را تایید کرد و گفت که جنگ و ناامنی مانع بررسی‌های دولت در زمینه است.

معنوی افزود: کودکان ۱۳ و ۱۴ ساله، اغلبا در مناطق و ولسوالی‌های دور دست افغانستان توسط کسانی به نام عالم دین با فریب تعلیمات اسلامی گرفته شده و به مناطق بلوچستان پاکستان فرستاده می‌شوند؛ اما این کودکان در آنجا به جای تعلیمات اسلامی، آموزش‌های تروریستی می‌بینند.

به گفته وی، آمار مشخص به دلیل عدم کنترل لازم در سرحدات در این زمینه وجود ندارد، اما اخیرا مشخصا ۱۳ نوجوانی که به سن رشد نرسیده اند از سوی نیرو‌های امنیتی زیر پوشش قرار گرفته و اکنون در پرورشگاه زیر حمایت قرار دارند. وی افزود: «تعدادی از فامیل هایشان تماس گرفته اند که فرزندان شان را برای تعلیمات اسلامی فرستاده بودند. قسمت زیاد این‌ها از ولسوالی ‎های دور افتاده بدخشان هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.