نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم واگذار نکردن همه اختیارات در شورای عالی فضای مجازی به کمیسیون «دوام» پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با انتقاد از گرانی‌های اخیر عنوان کرد: در این شرایط تغییر دولت، مردم باید به کجا پناه ببرند، انتظار می‌رود مجلس در یک جلسه غیرعلنی به این موضوع ورود کند تا در خصوص نظارت بر اوضاع تعیین تکلیفی صورت گیرد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود درباره موضوع طرح صیانت از فضای مجازی با بیان اینکه کمیسیون مشترک اصل ۸۵ باید دقت به خرج دهد، عنوان کرد: نباید همه اختیارات در شورای عالی فضای مجازی به کمیسیون «دوام» واگذار شود. این اقدام منجر به سلب اختیارات مجلس خواهد شد و کمیسیون دوام که اعضای آن ۲۲ نفر هستند، می‌تواند برای تمامی مقدرات موجود در فضای مجازی تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به ترکیب اعضای کمیسیون دوام عنوان کرد: در این کمیسیون فقط ۳ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو ناظر حضور داشته و سایر اعضا می‌توانند برای فضای مجازی تصمیم‌گیری کنند که به جایی نیز پاسخگو نیستند در حالی که امروزه تمام تبادلات مالی و بانکی دنیا در این فضا انجام می‌گیرد.

صباغیان تأکید کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد همان طور که آقای سعیدی اشاره کرد باید آیه استرجاع قرائت کنیم.

تدابیر مناسب برای جلوگیری از قطعی آب و برق در استان گلستان اتخاذ شود

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: نشستی با حضور وزیر نیرو در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد و وزیر قول داد که تدابیر مناسب را برای جلوگیری از قطعی آب و برق استان‌ها و همچنین استان گلستان اتخاذ کند، اما متاسفانه در حال حاضر برق استان گلستان به صورت گسترده قطع است و به تبع آن آب آشامیدنی این استان‌ها هم قطع شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از وزیر نیرو می‌خواهیم در اسرع وقت این مشکل را حل و توجه ویژه‌ای را به همه استان‌هایی که آب آشامیدنی آن‌ها وابسته به برق است داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار