سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی از افزایش قیمت سیمان به دلیل ورود بورس به این موضوع خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی  مجلس در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: ۱۴۰ نفر از نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد بورس شدند که، اما این واگذاری مسکوت مانده و اعلام وصول نمی‌شود، ولی درخواست یک نماینده برای اعمال ماده ۲۳۴ در حال طرح است.

وی افزود: عملکرد بورس و ورود سیمان و فولاد به بورس باعث افزایش قیمت این محصولات شده و دلال بازی در بورس موجب توقف پروژه‌های عمرانی شده و حالا که بهانه قطع برق کارخانه‌های سیمان نیز وجود ندارد، برای ادامه روند افزایش قیمت سیمان هیچ توجیهی نیست و موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد بورس که درخواست نمایندگان و امضای ۱۴۰ نفر از آن‌ها را دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چرا سیمان به بورس رفت و به قیمت کیسه‌ای ۹۷ هزار تومان رسید مگر بورس چه کاری کرده است؟ چرا به این مسائل که به زندگی و معیشت مردم وابسته است توجهی نمی‌شود. نحقیق و تفحص از بورس باید در دستور کار قرار بگیرد.

عضو هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ادامه داد: آقای نیکزاد این موضوع مهم است. باید این موضوع و ظلم آن‌ها به مردم بررسیشود. بورس محل دلال بازی است. در چند سال گذشته مردم را بیچاره کرده  و الان در بحث سیمان این وضعیت را برای مردم به وجود آورده است.  

نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص به هیات رئیسه ارسال نشده است. تحقیق و تفحص باید به هیات رئیسه داده شود، ولی اعمال ماده ۲۳۴  با آن مغایرتی ندارد.  

وی گفت: در بحث سیمان و فولاد چندین جلسه با مسئولان دولتی گذاشته ایم و وزیر فعلی صمت و دو سرپرست قبلی به ما قول داده اند که هر کیلو گرم آهن بیش از ۱۰ هزار تومان نشود و  قیمت هر کیسه سیمان بیش از ۲۳ هزار تومان نشود. متاسفانه قاطبه پروژه‌های عمرانی کشور به دلیل افزایش غیر متعارف سیمان و چند برابر شدن قیمت فولاد متوقف شده است.  

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متاسفانه وزارت صمت این قصور را انجام داده اند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار