وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که پاکستان اطلاعات ربوده‌شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را با هیات اعزامی کابل در میان نگذاشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که مقامات پاکستانی معلومات مرتبط با قضیه ربوده‌شدن سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را با هیات اعزامی کابل در میان نگذاشته است.

این وزارتخانه در اعلامیه‌ای گفته‌است که جانب پاکستان پیرامون قضیه اختطاف سلسله علی‌خیل، بعضی معلومات و یافته‌ها را با هیات افغانستان در میان گذاشته، اما اظهارات مقامات پاکستانی بیانگر روایت متفاوتی از قضیه بوده و متاسفانه به مسائل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، معطوف نبود.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که طبق توافقی که در روز نخست دیدار هیات های دو طرف در اسلام‌آباد به میان آمده بود، هیات کابل از مقامات پاکستانی خواست تا برای بررسی‌های فنی بیشتر، جانب پاکستان همه معلومات مرتبط با قضیه اختطاف را با جانب افغانستان در میان بگذارد، اما این اطلاعات در دسترس هیات افغانستان قرار داده نشده است.

این وزارتخانه گفته‌است که مدارک شفاخانه و گزارش‌های طبی و سایر شواهد دست‌داشته به‌صورت واضح بیانگر آن ‌است که سلسله علی‌خیل ربوده و شکنجه شده است.

وزارت خارجه افغانستان بار دیگر از دولت پاکستان خواسته است تا توجه اصلی‌شان را روی شناسایی، بازداشت و محاکمه هرچه زودتر عاملان قضیه اختطاف مبذول بدارند.

یادآوری می کنیم که سلسه علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در تاریخ ۲۵ سرطان/ تیر سال جاری ربوده شده‌بود و به گفته وزارت خارجه افغانستان، پس از چند ساعت در حالی که مورد شکنجه قرار گرفته بود، رها شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.