سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا از همه مکانیسم‌های سیاسی غیرقانونی برای تغییر شرایط به نفع خود سود می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  اعلام کرد آمریکا و متحدانش از روش‌های غیرقانونی برای تسلط خود بر دیگر کشورها، در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا -۲۴ گفت: «ما می‌توانیم زمینه‌های متعددی از جمله حوزه بشردوستانه، حقوق بشر، اقتصاد و امور مالی را نام ببریم. اگر آمریکا و متحدانش احساس کنند موقعیت آنها در این موارد ضعیف شده و قادر به رقابت در شرایط برابر نیستند، همانطور که اخیرا مشاهده کردیم، آن‌ها از همه مکانیسم‌های سیاسی و منابع ممکن برای تغییر شرایط به نفع خودشان استفاده می کنند و به قانونی یا غیر‌قانونی بودن آن اهمیتی نمی‌دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: دلیل اصلی این قدرت طلبی آن است که نگرش آمریکا به قوانین بین المللی تغییر کرده است. آن‌ها اصلا به این قوانین اهمیت نمی‌دهند، زیرا آنها در اعماق ذهن خود، با ارائه دو ایده، یک: "استثنایی بودن خود" و دو: جایگزینی سیستم بین المللی با پروژه‌ای جدید که آن را "نظم مبتنی بر قاعده" می‌خوانند، نگرش خود را نسبت به حقوق بین الملل تغییر داده اند. 

زاخارووا پیشتر در واکنش به اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا تحریم‌های این کشور علیه روسیه را ابزاری برای حل مشکلات واشنگتن دانست.

وی گفت: آمریکا همواره تحریم علیه ما را به عنوان ابزاری برای فرار از مشکلات خود به کار می‌گیرد.

چندی پیش نیز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده بود روسیه سعی داشته در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار می‌شود با انتشار اخبار جعلی دخالت کند.

ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در پاسخ به اتهامات بی‌اساس مقامات آمریکایی گفت: بایدن از شکست احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۲ می‌ترسد؛ بنابراین انگشت اتهام را به سمت روسیه می‌گیرد. آمریکا عادت دارد روسیه را سپر بلای خود کند. روسیه برای آمریکا یک دشمن خارجی است که همه تقصیر‌ها را به گردن او می‌اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار