نبود آنتن تلفن همراه و اینترنت در روستای گراب آن هم در قرن بیستم سبب انتقاد و نارضایتی مردم اهالی این روستا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  روستای گراب با جمعیت حدود ۳۰ خانوار در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهرک توحید (مرکز شهرستان) قرار دارد این روستا به دلیل جمعیت کم، کمتر از سایر روستا‌های اطراف مورد توجه مسوولین شهرستانی و استانی قرار گرفته است.

با توجه به بازدید میدانی، مردم روستا از نبود آنتن دهی و اینترنت رنج می‌برند این در حالی است که روستا‌های اطراف این روستا همگی از اینترنت و آنتن دهی کامل برخوردارند و تنها ساکنین این روستا از این مزیت بی‌بهره هستند.

نبود امکانات در این روستا با وجود اینکه در فاصله نزدیکی از مرکز شهر قرار دارد باعث شده است که برخی از اهالی روستا به شهر کوچ کنند و روستا کم کم خالی از سکنه شود.

گوشی‌های تلفنی که در منازل این روستا‌ها هستند فقط یک شی بدون ارتباطند که در صورت تماس با آن‌ها هیچ گاه در دسترس نبوده و آن را برای صاحبانشان به یک وسیله یک طرفه تبدیل کرده که فقط در مواقعی که با دیگران کار دارند می‌توانند با حضور در مناطق مرتفع از آن‌ها استفاده کنند.

با افزوده شدن روز به روز شبکه‌های ارتباطی و وابستگی جامعه به آن‌ها چه از طریق امرار معاش شبکه‌های مجازی چه راه‌های ارتباط با دیگران، انتظار می‌رود اشتباهاتی مانند قطع ارتباط مکرر در سال کمتر رخ دهد.

حال که آموزش‌ها مجازی شده‌اند و کسب و کار‌های اینترنتی بیش از پیش روند رو به فزونی خود را طی می‌کند می‌بایست به این مسئله به جد توجه داشت.

نبود آنتن دهی تلفن مردم روستا را به تپه‌ها می‌کشاند

جلیلیان یکی از اهالی این روستا گفت: برای ارسال یک فایل از طریق اینترنت و یا برقراری تماس با عزیزانمان گاهی باید یا به پشت بام خانه‌ها رفت یا اینکه مسیر طولانی را پیاده طی کنیم تا به بالای کوه روبروی روستا برسیم.

او افزود: در این روستا به جای اینکه تلفن، همراه و در اختیار صاحبش باشد، مردم روستا، همراه تلفن‌هایشان هستند و باید به دنبال آنتن دهی تلفن همراه به این طرف و آن طرف بروند.

اهالی روستای گراب در دسترس نیستند!/ نبود آنتن تلفن همراه در قرن بیستم

نبود آنتن دهی سبب ضرر‌های مالی و جانی در این روستا شده است

بدری‌کیا بیان داشت: بار‌ها برای اهالی روستا اتفاقی از لحاظ مالی و جانی رخ داده است، اما به دلیل نبود آنتن دهی و عدم برقراری تماس با ارگان‌های مربوطه سبب از دست دادن جان یک شخص انجامیده است.

او افزود: نبود آنتن در این روستا نیز موجب دل مشغولی‌هایی شده است چرا که آنتن‌های همراه برای ارتباط گرفتن و جویای حال فامیلی که در شهر دیگری زندگی می‌کند، وجود ندارد.

مشکل نبود آنتن دهی را در روز‌های آینده بررسی خواهیم کرد

اسفندیاری مسئول مخابرات شهرستان هلیلان ضمن معذرت خواهی از مردم روستای گراب بیان کرد: مشکل مربوطه در مخابرات استان در دست اقدام و پیگیری است.

او افزود: جهت تسریع در انجام این درخواست با تلفن گویای ۹۹۹۰ تماس بگیرند و ثبت درخواست در این زمینه انجام دهند که انشاءالله در روز‌های آینده توسط دوستان همکار این مشکل مرتفع خواهد شد.

اهالی روستای گراب در دسترس نیستند!/ نبود آنتن تلفن همراه در قرن بیستم

ارسال تیمی برای بررسی مشکل آنتن دهی در روستا

احمدی معاون مخابرات استان ایلام  گفت: طبق صحبت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با مسوول مخابرات شهرستان قرار شد در طول هفته جاری یک تیم برای بررسی مشکل آنتن دهی روستای گراب هلیلان به شهرستان ارسال شود.

او افزود: عدم آنتن دهی خطوط در بخش‌های خدمات رسانی بی‌شک مشکلاتی را به وجود می‌آورد ما در صددیم تا مشکل را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

در دنیایی که ارتباطات مجازی و اینترنت جزیی از زندگی مردم شده است، سلب شدن از این امکان گا‌ها مشکلات زیادی را از نظر فرهنگی اجتماعی به بار آورده است؛ انشاءلله با صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده مشکل آنتن دهی این روستا حل شود.

برای حل گره نه چندان پیچیده این موضوع دندان و دستی قوی نیاز نیست تا راهکار‌های نوآورانه مطرح شود فقط کافی است همان گوشی که شنونده این امر است، زبانی برای پاسخگویی نیز داشته باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.