روزنامه رای الیوم صدور احکام علیه مبارزان فلسطینی در بند عربستان را با وجود ادعای ریاض در حمایت از قدس دردناک خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم با انتقاد از احکام صادره علیه برخی فلسطینیان زندانی درعربستان نوشت: بسیار دردناک است که عربستان سعودی با وجود پیروزی بزرگ مقاومت در نبرد «شمشیر قدس»، به بازداشت مجاهدان و مبارزانی فلسطینی مبادرت کرد که از شرافت، عزت و مقدسات امت، دفاع می‌کنند.

در سرمقاله این روزنامه آمده است: احکام دادگاه کیفری عربستان سعودی علیه ۶۹ شهروند اردنی و فلسطینی که از تبرئه تا ۲۲ سال زندان را در بر می‌گرفت بسیار تعجب آور بود. محمد الخضری، نماینده سابق حماس در راس این محکومان بود.

آنچه در خصوص این احکام قابل توجه است، بی رحمی در این احکام نیست، بلکه عجیب بودن اتهامات وارده به متهمان مبنی بر «حمایت از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل از طریق جمع آوری کمک‌های مالی» است. این اتهام در کشوری مطرح می‌شود که به اصطلاح متولی حرمین شریفین مکه مکرمه و مدینه منوره است و جایگاه والایی در میان کشور‌های اسلامی دارد.

رأی الیوم افزود: بنابراین اگر جمع آوری کمک‌های مالی در این کشور اسلامی برای حمایت از مقاومت، جهت آزادسازی سرزمین عربی-اسلامی، مسجد الاقصی و دیگر مقدسات عربی و اسلامی جرم باشد، نخستین کسی که باید محکوم شود سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی است چرا که به او لقب «اولین فدایی صف مقاومت» داده اند. سلمان بن عبدالعزیز ریاست کمیته جمع آوری کمک‌های مالی عربستان سعودی برای حمایت از مسلمانان فلسطینی را در طول بیش از ۵۰ سال بر عهده داشته است.

از سوی دیگر آقای محمد الخضری مخفیانه و بدون اطلاع دولت عربستان سعودی فعالیت نمی‌کرد، بلکه در حال انجام وظیفه ملی خود بود، که علنا نیز به آن افتخار می‌کرد و با اطلاع مقامات سعودی کارهایش را انجام می‌داد. او از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، اما در نهایت دستگیر و سپس زندانی می‌شود و این در حالی است که او یک فرد سالخورده است و بیش از ۸۰ سال دارد و به احترام گذاشتن و داشتن عشق به سرزمین حرمین شریفین معروف است، اما او محکوم شد؛ بنابراین محکومیت او، قبل از اینکه توهین به خودش یا جنبش حماس باشد، توهین به عربستان سعودی و میراث دیرینه اسلامی آن به شمار می‌آید.

در سرمقاله رأی الیوم آمده است: امیدواریم تاخیر در اجرای این احکام که چند ماه است به تعویق افتاده، مقدمه‌ای برای عفو عمومی برای همه آن‌ها باشد، زیرا ما از طریق آگاهی مان نسبت به سنت‌های رسمی و تجربیات گذشته به خوبی می‌دانیم، این عفو سلطنتی تنها پس از صدور حکم صادر می‌شود و همین مسئله درباره لجین الهذلول فعال زن سعودی رخ داد، البته تفاوت بسیار زیادی بین این دو مورد وجود دارد.

رأی الیوم تاکید کرد که بنابراین بسیار دردناک است که عربستان سعودی چند هفته پس از پیروزی بزرگی که بر رژیم اسرائیل در جنگ «شمشیر قدس» محقق شد، مجاهدان و مبارزانی را که از شرافت، عزت و مقدسات امت، دفاع می‌کنند؛ بازداشت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
تف به ذات کثیفتان سعودی ملعون احتمالا اجدادتان یهودی بوده اند که این طوری از اسراییل حمایت می کنید.
آخرین اخبار