پرورش میگو به صورت آزمایشی در سیستم گلخانه ای توسط شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم شهرستان کنارک در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمید رضا نصیری معاون آبزی پروری شیلات سیستان وبلوچستان  از اجرایی شدن پرورش میگو در سیستم گلخانه ای به صورت پایلوت (آزمایشی) توسط شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم شهرستان کنارک خبر داد.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت مکران یک مجموعه توانمند و با برنامه در حوزه کشاورزی و شیلات بوده که در طی چند سال گذشته پس از بررسی‌های کارشناسی در منطقه گوردیم شهرستان کنارک طرح توسعه کشاورزی و شیلات خود را دنبال می‌کند که در حوزه شیلات اهم برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت شامل تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهیان دریایی در قفس، فرآوری آبزیان و.. می‌باشد و عملیات ساخت مزرعه پرورش میگو در حدود ۷۵۰ هکتار در منطقه گوردیم شهرستان کنارک در حال اجرا می‌باشد و ان شاا... در سال آتی آماده بهره برداری خواهد بود.

نصیری در ادامه بیان داشت: در ساخت مزرعه پرورش میگو شرکت مذکور مباحثی همچون عمق متناسب استخرها، تخلیه مرکزی، مکانیزاسیون، استخر رزروار، استخر مدیریت پساب، سیستم نرسری در گلخانه و... در طراحی و اجرا رعایت می شود و یک مزرعه بروز رسانی شده و با نگاه افزایش ضریب موفقیت فنی و بهداشتی تولید میگو و به نوعی با نگاه پایدار به تولید میگو می‌باشد.

نصیری در پایان گفت: با توجه به آمادگی یکی از واحد‌های نرسری، به منظور بررسی عملکرد و آزمایش سیستم بصورت پایلوت جهت پرورش میگو بصورت گلخانه ای و در تانک عملیات ذخیره سازی با هماهنگی‌های لازم و اخذ مجوز‌های مربوطه از ماه گذشته آغاز و در حال پیگیری می‌باشد.
ان شاا... با تکمیل و فعال سازی کامل مجموعه آبزی پروری شرکت کشت و صنعت مکران، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تولید میگو و ماهی و توسعه منطقه را خواهد داشت.

گفتنی است: آبزی پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در سه شهرستان کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار