رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰ موقوفه منفعتی در این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:  ۴۱ بقعه متبرکه و ۱۲۴ مسجد در سامانه اوقاف گچساران به ثبت رسیده است.

قاسمی افزود: این موقوفه ها شامل ۹۷ رقبه تجاری و منفعتی هستند که درآمد آنان براساس نیات واقفان هزینه می شود.

او با اشاره به اینکه نخستین موقوفه گچساران سال‌ ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی زنده یاد حاج درویش کائیدان وقف شد ادامه داد: موقوفه زنده یاد حاج بابا بشارت پدر سه شهید نیز یکی از وقف های مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که شامل پنج رقبه تجاری در خیابان شهید بشارت شهر دوگنبدان است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه گچساران گفت: مسجد شهیدان شهر دوگنبدان با ۳۲ موقوفه تجاری، مسجد صاحب الزمان (عج) ۱۶ رقبه و امام صادق (ع) ۱۳ رقبه تجاری از بزرگترین موقوفه های درآمد زای گچساران هستند.

قاسمی عنوان کرد: هم اکنون طرح شناسنامه دار کردن موقوفه های گچساران در حال اجرا است که برای معرفی موقوفه ها و تبلیغ فرهنگ پسندیده وقف تاکنون ۹ موقوفه با استفاده از نصب تابلو معرفی شده است.

او اضافه کرد: امسال ۱۵ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعتبار برای توسعه و بازسازی مساجد و امامزاده‌ های این شهرستان پیش بینی شده است.

قاسمی ادامه داد: این میزان اعتبار برای تکمیل ۷۰ طرح عمرانی اوقاف گچساران در نظر گرفته شده است.

او از ساخت مستند معرفی موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: معرفی ظرفیت‌ ها گام مؤثری در راستای توسعه این فرهنگ معنوی است.

موقوفه های منفعتی گچساران نیز برای اموری مانند کمک به نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، آبادانی مساجد و امامزادگان اهداء شده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.