رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: روند استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در شهرستان کاشان نامطلوب و نزدیک به ۳۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مسعود دهقانی رییس مرکز بهداشت کاشان دیروز در سومین نشست کمیته هماهنگی واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در کاشان گفت: تاکنون ۷۹ هزار و ۶۲۳ دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد، ۴۰ هزار ۷۶ دز برای مردان، ۳۹ هزار و ۵۴۷ ز برای زنان و ۴۹۸ ذر برای اتباع خارجی بوده است.

وی ادامه داد: مراکز تزریق واکسن کرونا در ۲ روز پایانی هفته خلوت‌تر است و واجدان شرایط دریافت واکسن در این روز‌ها به راحتی از این خدمت بهره می‌برند.

رییس مرکز بهداشت کاشان اظهار کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان بین ۴۱ تا ۵۵ درصد و میانگین کشوری ۳۹ درصد است.

مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز با دعوت از واجدان شرایط دریافت واکسن برای ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون اظهار امیدواری کرد: مردم دارالمومنین کاشان می‌توانند با کمک به متقاضیان کم‌سواد و ناآشنا با اینترنت برای ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون در کشور الگو شوند.

در این نشست، مسئول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کاشان به عنوان عضو جدید کمیته هماهنگی و پشتیبانی واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در این شهرستان معرفی شد.

وظایف کمیته هماهنگی واکسیناسیون شامل هماهنگی ارایه واکسیناسیون به جمعیت‌های اولویت‌دار حسب سند کشوری واکسیناسیون، استفاده از همه منابع موجود در دستگاه‌های مختلف برای اجرای بهینه واکسیناسیون کرونا، حفظ اعتماد و مشارکت عمومی در برنامه واکسیناسیون، هماهنگی برون‌بخشی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف دولتی و حکومتی و اطمینان از تامین منابع مالی لازم برای اجرای بهینه برنامه ملی استقرار و گسترش واکسیناسیون است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

وضعیت کرونایی کاشان با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان قرمز تیره و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی بحرانی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار