معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی منصفی راد معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: این افراد در طرح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه شبکه تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌شود گفت: در اولین مرحله، شبکه تولید و فروش دستبافته‌های سنتی شهرستان مهدیشهر با همکاری یکی پیشرانان مشاغل خانگی در این شهرستان راه اندازی شد.

منصفی راد افزود: مهم‌ترین دستاورد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، شبکه‌سازی است. زمانی که شبکه ایجاد شود این شبکه پویاست و خود شبکه ورودی و خروجی‌های خودی را هدفمند کنترل می‌کند.

او  ادامه داد: با انتخاب مزیت درست و پیشران مناسب پایه‌گذاری شبکه‌سازی آن مزیت در منطقه گذاشته می‌شود و با مداخلات مناسب و بجا زمینه برای رشد و گسترگی آن شبکه فراهم می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: با شبکه‌سازی در تولید و فروش مشاغل خانگی، استمرار و دوام مشاغل در قالب شبکه‌های خانگی تضمین می‌شود و برخی از این شبکه‌ها ممکن است در مقیاس کوچک و محلی ایجاد و تداوم داشته باشد و برخی نیز در قالب شبکه‌های استانی و شکل تکامل‌یافته‌تر آن هم در قالب شبکه‌های ملی ایجاد می‌شود.

منصفی راد گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب و کار خانگی در سطح استان‌ها و در رسته‌های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه روند کسب‌وکار خانگی گام برمی‌دارد.

او بیان کرد: این اقدام موجب استمرار، پایداری، ماندگاری و مشخص شدن مسیر توسعه آن در آینده می‌شود و برخی از شبکه‌های کسب‌وکار در صورت داشتن برنامه توسعه، امکان تبدیل‌شدن به یک نهاد مستقل در آینده را خواهند داشت.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار