رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شرایط کرونایی در مازندران بدتر از دیگر استان‌ها و تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اوضاع کرونایی در مازندران اسفناک‌تر از سایر استان‌ها و به‌ویژه استان تهران است، گفت: بررسی آمار تعداد افراد مشکوک به کرونا و کرونای قطعی نشان می‌دهد که هر دو آمار در مازندران به طرز معناداری بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پیک پنجم کرونا قابل مقایسه با دفعات قبل نیست و میزان سرایت‌پذیری ویروس دلتا نیز فوق‌العاده بالا است.

او با ابراز تاسف از اینکه تصمیمات ستاد کرونا در استان را به دلیل سرعت شیوع و گسترش بیماری، آن طور که بایسته و شایسته بود پیش نبردیم، ادامه داد: مهمترین خواسته ما در حال حاضر بسته شدن راه‌های ورود به مازندران و جلوگیری از حضور گسترده مسافران در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان را کمی بیشتر از ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: مشاغل مختلف و متنوعی در مازندران فعال است و متاسفانه مراسم و دورهمی‌ها نیز همچنان پابرجاست.

 موسوی مجموع تخت‌های بیمارستانی مازندران را ۴ هزار تخت اعلام کرد و افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ بیمار بستری دائم و بیشتر از این میزان نیز بیمار بستری موقت در بیمارستان‌ها وجود دارد.


بیشتر بخوانید:
سیاه‌ترین روز کرونایی در مازندران / مرگ ۵۰ نفر در یک روز


او در خصوص وضعیت واکسیناسیون افراد نیز گفت: ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مازندران واکسن زده اند و روند واکسیناسیون با شتاب در حال انجام است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.