با اینکه کرونا چهره و شیوه عزاداری ها را تغییر داده اما نوای مرثیه و عزا در نقطه نقطه شهر نشان می دهد عشق به امام حسین (ع) همچنان دل‌ها را به هم پیوند می‌زند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کاروان آرام آرام رهسپار می‌شوند و این حسین (ع)است که جان خویش و عزیزانش را به دست گرفته است و پا به سرزمین شهادت می‌گذارد.

محرم از راه رسید و دل‌ها را کربلایی کرد.

شهروندی گفت: بالاخره انتظار ما و عشاق امام حسین (ع) به پایان رسید و به محرم رسیدیم، انشاالله بتوانیم خادم امام حسین(ع) باشیم و در مجالس اباعبدالله شرکت کنیم.

 پسر جوانی که در هیئت مشغول نصب پرچم‌های سیاه بود گفت:آمده ایم رسالتی که پدرانمان بر دوشمان گذاشتند ادامه دهیم.

عزاداری به سبک کرونا

چشم‌ها گریان است و لب‌ها نام حسین را زمزمه می‌کند، اما دل‌ها دلگیرند.

شهروندی گفت:امسال هم مثل سال گذشته عزاداری متفاوت، اما با شور وشعور خواهیم داشت و با توجه به شرایط کنونی کرونا همه با رعایت مسائل بهداشتی مراسم را برگزار می‌کنیم.

شرط برپایی مراسم عزاداری‌های حسینی سلامت مردم است.

استاندار خراسان جنوبی در ستاد کرونا گفت: به همه هیئت‌های مذهبی، مداحان، هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مدیر و ناظر تاکید می‌کنیم سلامت مردم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

ملانوری با بیان اینکه قرار است عزاداری امسال هم با شرایط خاص محدودیت های کرونایی برگزار شود گفت: برگزاری مراسم در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت و در فضای باز با یک سوم ظرفیت امکان پذیر است.

او ادامه داد  : فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مستمر عزاداران از ماسک، توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی، استفاده از طبل و سنج به شرط شخصی بودن یا ضدعفونی کردن هنگام جابجایی، سینه زنی و زنجیرزنی بدون جابجایی و برگزاری مراسم حداکثر در ۲ ساعت از دیگر شرایط برگزاری مراسم عزاداری است.

استفاده از ظرفیت فضا‌های باز دانشگاه مدارس و مکان‌های ورزشی هم در مراسمات امسال مد نظر است.

عشق به حسین بن علی (ع است که هرسال مراسم عزاداری را پرشور‌تر می‌کند، اما در کنار آن رسیدن به شعور حسینی هم مهم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.