نایب رئیس هیأت ورزش همگانی اصفهان گفت: توسعه رایگان ورزش با گسترش و تجهیز ایستگاه‌های ورزش روزانه محقق می‌شود.

الهام مشکل گشا نایب رئیس هیأت ورزش همگانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تجهیز و آماده سازی ایستگاه ورزش روزانه با شهرداری و تأمین نیروی انسانی با هیأت ورزش همگانی است.

او بیان کرد: ابتلا به کرونا در ورزش همگانی با توجه به فضای باز و فاصله اجتماعی تقریباً صفر است.

نایب رئیس هیأت ورزش همگانی استان اصفهان ادامه داد: به‌رغم نقشی که ورزش در پیشگیری از کرونا و تقویت بدن در برابر بیماری دارد و دانشمندان جهان بر این موضوع اذعان دارند، اما انجام ورزش در استان و کشور بسیار کمرنگ شده است.

مشکل گشا تصریح کرد: اولین اتفاق پیک پنجم کرونا تعطیلی ایستگاه‌های ورزشی روزانه بود که برخلاف دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

او گفت: طبق اصل دوم قانون اساسی، دولت موظف است که با تمام قوای خود نسبت به توسعه تربیت بدنی برای همه اقشار و سطوح اقدام کند. موضـوع ورزش تربیتی یک بحث چند بعدی است، با اجرای طرح‌های ورزش روزانه می‌توان به توسعه رایگان ورزش بپردازد، زیرا افراد توانمند در بهترین باشگاه با بهترین امکانات ورزش می‌کنند، اما برای اقشاری که نمی‌توانند هزینه کنند و می‌خواهند از ورزش رایگان استفاده کنند بهترین گزینه ورزش همگانی است.

نایب رئیس هیأت ورزش همگانی اصفهان درباره وضعیت ایستگاه‌ها گفت: زیرساخت‌ها و فضایی که در آن ورزش روزانه اجرا می‌شود امکانات واقعاً بدی دارد. بعضاً اگر پای درد دل برخی از مربی‌ها بنشینیم از تامین حداقل‌ها گلایه دارند، حداقل‌هایی مانند تجهیز ایستگاه به چادر برای بانوان و یک سیستم صوتی برای پخش موسیقی.

مشکل گشا ادامه داد: بسیاری از مربیان به روز نیستند و نیاز به دوره‌های آموزشی و به‌روزرسانی دارند که این اتفاق تحقق نمی‌شود و این امر در کیفیت این ورزش بسیار تاثیرگذار است.

او راجع به افزایش مشارکت گفت: فدراسیون از سه سیاست برای افزایش مشارکت استفاده می‌کند، اولین سیاست بازاریابی، آگاهی دادن و بالا بردن اطلاعات است، دومین سیاست حمایت طلبی است که سعی می‌کنیم اطلاعات مسئولان را نسبت به ورزش بالا ببریم و آخرین سیاست ظرفیت سازی است که در آن از ظرفیت دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنیم.

نایب رئیس هیأت ورزش همگانی اصفهان در پایان گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم از نظر روحی و اجتماعی هیچ راه چاره‌ای جز ترویج و توسعه ورزش همگانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.