معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان متهم افزایش قیمت مرغ علی رغم «فراوانی» آن در بازار را کشتار گاه‌ها دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: قیمت مصوب خرید مرغ از سوی کشتارگاه‌ها هر کیلوگرم ۲۴۰ هزار ریال است، اما کشتارگاه‌ها این قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: طبق دستور وزارت بهداشت مرغداری‌ها موظف به فروش ۹۰ درصد مرغ تولید خود به کشتارگاه‌ها هستند و نیاز نیست که آن‌ها با پیشنهاد قیمت بیشتر دنبال افزایش خرید مرغ باشند، زیرا کشتارگاه‌ها برای ترغیب مرغداری‌ها در فروش حداکثری مرغ با قیمت غیرمصوب، مرغ را خریداری می‌کنند و این امر باعث افزایش قیمت تمام شده گوشت می‌شود و باید جلوی این کار گرفته شود تا قیمت آن نیز کاهش یابد.

نیرومند بیان کرد: در خرداد و تیر امسال میزان جوجه‌ریزی در خوزستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافت، اما از ابتدای مرداد تاکنون جوجه‌ریزی در خوزستان ۳۰ درصد افزایش داشته است و با وجود فراوانی مرغ در خوزستان باز هم با افزایش قیمت این کالا روبه رو هستیم به همین منظور باید بازرسی و نظارت بر عرضه و توزیع مرغ بیشتر شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: مرغ منجمد از ۳ استان برای خوزستان در حال تامین است که مقرر شده فروشگاه‌های افق کوروش این مرغ‌ها را توزیع کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت مصوب فروش مرغ از سوی مرغداری‌ها ۲۴۰ هزار ریال و قیمت فروش مرغ در بازار ۳۴۰ هزار ریال است این در حالی است که قیمت هر کیلو گرم مرغ در بازار استان بالای ۴۰۰ هزار ریال نیز به فروش می‌رسد و این در حالی است که در چند روز اخیر با وجود فراوانی مرغ در بازار خوزستان قیمت مرغ تا هر کیلوگرم ۴۲۰ هزار ریال نیز به فروش رسیده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.