مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال را به حساب اقدام ملی مسکن واریز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب بانک مسکن کردستان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد، اظهار داشت:طرح اقدام ملی ادامه روندخانه سازی برای اقشار ضعیف  در جامعه است و هدف آن کاهش هزینه‌های تمام شده برای ساخت مسکن است.

سلیمی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکن ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان‌های دهگلان ۱۴ پروژه اقدام ملی مسکن، قروه ۲۴ پروژه، دیواندره ۳۷ پروژه و کامیاران ۳۲ پروژه فعال است.

او با اشاره به اینکه در سنندج هم ۲ پروژه ۲۰۰ و ۱۴۰ واحدی فعال است، افزود: براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی ۲۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان یادآور شد: بعد از پالایش انجام شده ۹ هزار و ۷۲ نفر واجد شرایط اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کردند و تاکنون حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به حساب‌هایشان واریز کردند.

سلیمی با اشاره به اینکه باشگاه مخاطبان مسکن به همت بانک مسکن، اتاق بازرگانی سنندج و پارک علم و فناوری کردستان ایجاد شده است، گفت: به همت پارک علم و فناوری استان اپلیکیشن باشگاه مخاطبان مسکن در حال طراحی است و تا ۲ ماه آینده هم خواهد شد.

او اضافه کرد: در این اپلیکیشن همه نیاز‌های موجود در ارتباط با نهاده‌های تولید در بازار ساختمان و همچنین قیمت مسکن درج م و اینگونه نیاز‌های مصرف کننده تامین می‌شود و منفعت لازم هم نصیب تولیدکنندگان می‌رسد.

سلیمی یکی از ایراد های مجموع بازارها و به ویژه بازار مسکن را آشفتگی به دلیل عدم ساماندهی و نظارت ذکر کرد و ادامه داد: در استان کردستان مصالح استان های بزرگ کشور به قیمت بیشتری فروخته می شود و این یک چالش مهم در حوزه مسکن استان محسوب می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.