نتایج تست کرونای ۲۸ نفر دیگر از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک توکیو مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به طور رسمی به پایان رسید و کمیته برگزاری بازی‌ها امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نتیجه تست کرونای ۲۸ نفر دیگر از افراد مرتبط با این بازی‌ها در روز آخر مثبت شده است.

بر اساس این گزارش به این ترتیب مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در المپیک توکیو از ابتدای ماه جولای تا به امروز به ۴۶۴ نفر رسید. از این تعداد ۳۰۷ نفر ساکن ژاپن نبوده اند.

حدود ۳۰ ورزشکار از جمله سام کندریکس، قهرمان پرش با نیزه جهان، پس از مثبت شدن تست کووید ۱۹ در ژاپن، مسابقات خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادند. ورزشکاران دیگری (مانند جان رحم گلف باز شماره یک جهان) هم بودند که قبل از سفر به کشور میزبان المپیک به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک که بیش از ۶۵۰ هزار آزمایش را از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک توکیو به عمل آورد، میزان ابتلا به کرونا در طول بازی‌ها پایین و در حد ۰.۰۲ درصد بوده است.

بر اساس اعلام کمیته المپیک آلمان، سوزان وایدمان یکی از مسئولان تیم رشته دهگانه این کشور در آخرین روز بازی‌های المپیک توکیو به ویروس کرونا مبتلا و از دهکده بازی‌ها اخراج شد. حالا وایدمان مجبور است دو هفته دیگر را در ژاپن بگذراند تا این که اجازه سفر به کشورش را دریافت کند.

پس از سیمون گشکه دوچرخه سوار آلمانی که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ مسابقه خود را در بازی‌های المپیک از دست داد، وایدمان دومین عضو کرونایی کاروان این کشور است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار