رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و پنج بیمار هم جان خود را از دست دادند که از ابتدای تابستان بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از اول تیر تا ظهر امروز سه هزار و ۷۷۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه در ۴۹ روز گذشته ۵۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: کردستان ۱۸ روز بدون فوتی را سپری کرده است و بیشترین تعداد فوتی نیز در روز‌های ۹ مرداد با چهار نفر و ۱۸ مرداد با پنج نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در همه استان‌های کشور دلتای کرونا شیوع یافته و در استان هم این موج، باعث سرایت شدید شده و به سرعت در حال پرکردن تخت‌های بیمارستانی است.

رضاعی گفت: توصیه می‌شود مشاغل پرخطری که براساس سند ملی فراخوان می‌شوند در سریعترین زمان ممکن برای دریافت واکسن اقدام کنند تا کار واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

او با تاکید بر اینکه افرادی که واکسن زده اند، نباید پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند، گفت: این افراد همچنان در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و در صورت ابتلا، شکل خفیف و یا بدون علامت آن را خواهند داشت و برای همین نباید ماسک را کنار بگذارند، چون در صورت ابتلا ناقل هستند و به چرخش زنجیره بیماری کمک می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اجرای دقیق محدودیت‌های ویژه کرونا در همه شهر‌های استان، خواستار تشدید سختگیری در ورود و خروج به شهر‌های قرمز شد.

در حال حاضر وضعیت شهر‌های سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه با وضعیت قرمز، دیواندره، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی و بانه و سروآباد هم زرد است.

در حال حاضر ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۴۱۹ کردستانی قربانی کرونا شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.