مدافعان میانی فوتبال به دلیل موقعیت خود و وظایفی که برعهده دارند، نقش بسیار مهمی در تیم‌های خود ایفا می‌کنند.

به گزارش دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نقش مدافع میانی در فوتبال طی سال‌های گذشته پررنگ‌تر شده است. آن روز‌هایی که انتظار می‌رفت مدافعان میانی توپ را از محوطه جریمه دور کنند، گذشته است. در حال حاضر انتظار می‌رود که مدافعان میانی حملات تیمشان را از انتهای زمین طراحی و آغاز کنند و در کنار این کار در فعالیت‌های دفاعی به خوبی وظایف‌شان را انجام دهند. به همین دلیل انتقال بازیکنانی مانند ویرجیل فن دایک، هری مگوایر، جان استونز و آیمریک لاپورت با هزینه‌های سرسام آور، تعجبی را به همراه نداشته است.

به خاطر تکامل فوتبال و تاکتیک‌های آن، مدافعان میانی به خوبی خودشان را با فوتبال امروزی وفق داده اند.

در این گزارش به معرفی ۵ مدافع میانی برتر دنیا می‌پردازیم.  

۱- لئوناردو بونوچی (یوونتوس)

لئوناردو بونوچی در جریان قهرمانی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ کیفیت بالای خود را نشان داد.

ایتالیا به پرورش مداوم مدافعان میانی باکیفیت مشهور است و بونوچی هم یکی از محصولات فوتبال ایتالیا است. بونوچی که به پاس‌های طولانی و دقیق خود مشهور است، روند کم نوسانی داشته و به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی نسل مدرن شناخته می‌شود.

این بازیکن ۳۴ ساله ۴۴۲ بازی در ۲ دوره برای یوونتوس انجام داده و ۸ عنوان قهرمانی در سری A را به دست آورده است. همکاری بونوچی با جورجیو کیه لینی برای باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا یکی از بهترین زوج‌های دفاعی فوتبال دنیا را تشکیل داده است.  

۲- هری مگوایر (منچستر یونایتد)

وقتی منچستریونایتد ۷۸.۳ میلیون پوند برای جذب هری مگوایر از لسترسیتی در سال ۲۰۱۹ هزینه کرد، او به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد و خیلی‌ها از مسئولان نقل و انتقالاتی باشگاه منچستر یونایتد به خاطر صرف چنین هزینه هنگفتی برای جذب مگوایر انتقاد کردند.

با این حال مگوایر برای شیاطین سرخ خرید خوبی بوده است. بازیکن ملی پوش انگلیس در حفظ توپ عالی است. قدرت فیزیکی و همچنین قدرت رهبری او  در زمین، نقش موثری در پیشرفت منچستر یونایتد در فصل گذشته داشته است.  

سطح آمادگی جسمانی این بازیکن ۲۸ ساله چشمگیر بوده است. مگوایر از زمان پیوستن به منچستر یونایتد، به طور مداوم در ترکیب اصلی این تیم حضور داشته است.

با این حال او به دلیل مصدومیت دیدار حساس تیمش برابر ویارئال در فیمال لیگ اروپا را از دست داد. غیبت او در ترکیب منچستر یونایتد محسوس بود و در نهایت شیاطین سرخ در ضربات پنالتی مغلوب حریف اسپانیایی خود شدند و جام قهرمانی را از دست دادند.  

۳- ویرجیل فن دایک (لیورپول)

ویرژیل فن دایک یک مدافع میانی کامل است. ملی پوش هلندی از زمان پیوستن به لیورپول استعداد‌های فنی و فیزیکی خود را نشان داده است.

با وجود مصدومیت شدید فن دایک در فصل گذشته، این بازیکن هلندی همچنان یکی از بهترین مدافعان میانی دنیا است. فن دایک در ژانویه سال ۲۰۱۸ با مبلغ ۷۶ میلیون پوند از ساوتهمپتون جدا شد و به جمع قرمز‌ها پیوست. او در مدت حضورش در ترکیب، زیر نظر یورگن کلوپ عملکرد فوق العاده‌ای داشته است. فن دایک نقش مهمی در قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس در فصول اخیر داشت.

این بازیکن ۳۰ ساله در اکتبر سال گذشته در جریان بازی با اورتون دچار مصدومیت شدیدی شد و از آن زمان تا به حال در ترکیب لیورپول بازی نکرده است. در غیاب او، قرمز‌ها از نظر دفاعی شکننده به نظر می‌رسیدند و در پایان فصل اخیر لیگ برتر در رده سوم ایستادند.  

۴- جان استونز (منچستر سیتی)

جان استونز به عنوان یک مدافع میانی، پاسور بسیار خوبی است و قدرت حفظ توپ بالایی دارد. او پیش از انتقال به منچستر سیتی، توانایی هایش را در ترکیب اورتون ثابت کرد.  

بازیکن ملی پوش انگلیس در سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۵۰ میلیون پوند به منچسترسیتی نقل مکان کرد.  در حالی که او به طور مداوم یک بازیکن غیر قابل جایگزین برای باشگاه نبوده است، اما نمی‌توان کیفیت استونز را انکار کرد.

فصل گذشته بهترین فصل این بازیکن  ۲۷ ساله با منچسترسیتی بود. پس از گمانه زنی‌ها مبنی بر این که او می‌تواند باشگاه را در تابستان سال ۲۰۲۰ ترک کند، استونز در این تیم ماند و با روبن دیاس همکاری خوبی ایجاد کرد. منچستر سیتی با کمک او به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ رسید و فرم خوب استونز در رقابت‌های یورو مشهود بود.


بیشتر بخوانید


۵- مارکینیوش (پاری سن ژرمن)

مارکینیوش یکی از بهترین بازیکنان پاری سن ژرمن در سال‌های اخیر بوده است.

از زمان پیوستن به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۲۸.۲ میلیون پوند، مارکینیوش یک بازیکن ثابت برای غول‌های پاریسی بوده است. بازیکن ملی پوش برزیلی در پاریس خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی جهان معرفی کرد و اکنون کاپیتان این باشگاه است.

مارکینیوش بازیکنی باهوش است و در فصل‌های گذشته به دلیل توانایی فنی و انطباق پذیری بالا، بیشتر به عنوان هافبک دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است. این بازیکن ۲۷ ساله ۳۲۳ بازی در تمام رقابت‌ها برای باشگاه پاری سن ژرمن انجام داده و ۶ عنوان قهرمانی لوشامپیونه را کسب کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۱۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پس سرخیو راموس
آخرین اخبار