حسینی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رسانه‌های معاند به خاطر ضعف و کم کاری ما بتوانند افکار عمومی را جهت بدهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی که امروز به مناسبت روز خبرنگار در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در جلسه تنفیذ رئیس جمهور به آن اشاره کردند، بحث کم کاری در حوزه خبر و اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور بود، این نشان می‌دهد در کشور بهای لازم به بحث حوزه خبر و اطلاع رسانی داده نشده و حمایت درستی از این حوزه نشده است.

او افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار از اینکه افکار عمومی ما در اختیار دشمنان و رسانه‌های معاند قرار بگیرد ابراز نگرانی کردند، برای همین ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رسانه‌های معاند به خاطر ضعف و کم کاری ما بتوانند افکار عمومی را جهت بدهند؛ لذا امیدواریم در دولت جدید این کم کاری‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به برخی خلاء‌ها در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد: عدم اطلاع‌رسانی کافی، موجب سوء استفاده رسانه‌های معاند و دشمنان است.

او یادآوری کرد: وظیفه رسانه‌ها از این پس با تشکیل دولت جدید سنگین‌تر خواهد شد، زیرا رسانه‌های معاند با تلاش و فشار بیشتری سعی می‌کنند که در مقابل فعالیت دولت سنگ اندازی کنند و تلاش می‌کنند که دولت نتواند به اهداف خودش برسد. برای همین هم می‌بینیم در حالی که هنوز کابینه تشکیل نشده و هنوز بسیاری از مدیران و وزرای دولت گذشته سرکار هستند، برخی هجمه‌ها علیه دولت سیزدهم آغاز شده است! لذا انتظار این است که رسانه‌های انقلابی به موقع مسائل را توضیح دهند و روشنگری کنند و به این دولت که قصد حل مشکلات مردم را دارد بیشتر کمک کنند.

حسینی با اشاره به نقش رسانه‌ها در منعکس کردن خدمات نهاد‌های مختلف تصریح کرد: اگر مسئولان شب و روز هم تلاش کنند، ولی نتیجه اقدامات آن‌ها به خوبی و به درستی منعکس نشود نمی‌توانند موفق شوند، برای همین باید ارتباط خوبی با رسانه برقرار کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت انتشار اخبار در سریع‌ترین زمان گفت: امروزه اخبار با سرعت بالا در فضای مجازی منتشر می‌شود، گاهی اولین خبری که در رابطه با یک موضوع منتشر می‌شود در ذهن افکار عمومی نقش می‌بندد و اگر این خبر نادرست باشد، باور خبر درست برای افکار عمومی بسیار سخت می‌شود، با این حال متاسفانه گاهی دیده می‌شود که دستگاه‌ها به موقع اخبار را به رسانه‌ها منتقل نمی‌کنند و همین باعث می‌شود تا رسانه‌های معاند تحلیل خود را به مردم القا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مگر کسی عاقلی پیدا میشه که
چرندیات این کانالها را باور کند
یکی از اخبارشون اینه
62 کودک در فلیسطین مردند ولی
دو کودک در اسراییل کشته شدند
هنوز میخواهید باور کنید که حقیقیت را میگویند و
سیاستی را دنبال نمیکنند
بزرگ نمایی مشکلات وطن ما و
کوچک نمایی یا اصلا انکار مشکلات عدیده بقیه کشورها
آخرین اخبار