اسدی گفت: بیش از ۴ هزار خانوار، حقوق بگیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسدی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز استان، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران این مجموعه گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جامعه هدف خاص خود را دارد که صدای گویای آن‌ها خبرنگاران هستند.

او با اشاره به اینکه امر بیمه کردن کشاورزان، روستائیان و عشایر را بر عهده صندوق است، افزود: این مجموعه از سال ۸۴ فعالیت خود را به طور مستقل آغاز کرده است.

اسدی اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۵۰ هزار جامعه هدف این صندوق، ۵۲ هزار نفر تحت پوشش هستند که معادل یک سوم جمعیت مورد نظر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بیمه شدن در این صندوق بر خلاف سه صندوق بیمه اجتماعی دیگر اختیاری است تصریح کرد: حقوق ماهیانه افرادی که ۳۹۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند، ۶۵۰ هزار تومان است و برای کسانی که یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداختی دارند، حقوق ماهیانه آن‌ها یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: مزایایی که به بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق تعلق می‌گیرد، همچون دیگر بیمه هاست و خدماتی از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت سرپرست خانوار را در بر می‌گیرد.

اسدی گفت: از ۵۲ هزار نفری که تحت پوشش این صندوق هستند، ۴ هزار و ۶۱۳ خانوار بیمه شده اند و رتبه دهم کشور در بین صندوق‌های کشور از آن خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار