تولیت آستان قدس رضوی گفت: شور و احساسات عزاداری حسینی باید همراه با پیام‌های معرفتی و بصیرت افزایی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: عزاداری‌ها باید مؤلفه‌های قیام عاشورا، سبک زندگی حسینی، باور‌های دینی و ارزش‌های انسانی همچون ایثار، فداکاری و استکبار ستیزی را به جامعه منتقل کند.

او با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و آستان‌های مقدس باید در تعمیق هرچه بیشتر مبانی معرفتی و فرهنگی قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایفای نقش کنند، افزود: باید از امکانات مادی و ظرفیت‌های معنوی آستان قدس رضوی برای عمق بخشی معرفتی به عزاداری‌های حسینی استفاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شور عزاداری‌ها نباید موجب غفلت از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی شود، عزاداری‌های محرم و صفر باید همراه خود آثار فرهنگی داشته باشد.

مروی بیان کرد: محرم از شعائر بزرگ اسلامی است. آستان قدس رضوی باید در حوزه‌های معرفتی و غیرمعرفتی الگو و برای دیگران پیام داشته باشد. درخصوص عزاداری‌های محرم و صفر نیز این آستان مقدس باید الگوی عزاداری با معرفت حسینی را به تمام کسانی که در این عالم عزای اباعبدالله (ع) را اقامه می‌کنند، ارائه دهد.

او با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزار رسانه برای مخابره برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در ماه‌های محرم و صفر، تصریح کرد: باید از تمام ابزار‌های رسانه‌ای برای انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و انتقال حال و هوای حرم مطهر رضوی به اقصی نقاط عالم استفاده شود؛ در تولید محتوا و برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید صیانت فرهنگ عاشورایی از آسیب‌هایی که دشمنان در صدد وارد کردن به آن هستند مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


تولیت آستان قدس رضوی عزاداری‎های حسینی را موجب حفظ هویت اسلامی و ایجاد مودت میان مسلمانان دانست و با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت برنامه‌های فرهنگی، تاکید کرد: باید با خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی ضمن ایجاد جذابیت برای مخاطبان، اهداف معرفتی و فرهنگی را نیز دنبال کنیم، در این مسیر لازم است از ابزار هنر و رسانه استفاده شود.

مروی اظهار کرد: آستان قدس رضوی با بهره گیری مناسب از پشتوانه معنوی مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) و همچنین وجود شکوه و جاذبه ذاتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم می‌تواند موج فرهنگی و معرفت افزایی ایجاد کند که این مهم نیازمند برنامه ریزی منسجم و دقیق است.

او مدیران این نهاد را به حمایت از روضه‌‎های خانگی و هیات‌های مذهبی توصیه کرد و افزود: آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات حمایت از روضه‌های خانگی و هیات‌های مذهبی را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.