مقامات وزارت صحت عامه افغانستان ۱۴۴ هزار دوز واکسن کرونا اهدایی فرانسه را تحویل گرفته و اعلام کردند این مقدار واکسن بر افرادی تطبیق خواهد شد که دوز اول واکسن استرازنکا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محموله واکسن کرونا اهدایی فرانسه به افغانستان که حاوی ۱۴۴ هزار دوز استرازنکا است، وارد کابل شد.

وزارت صحت عامه افغانستان روز گذشته این محموله را تحویل گرفت و اعلام کرد که این مقدار واکسن بر افرادی تطبیق خواهد شد که دوز اول واکسن استرازنکا را دریافت کرده‌اند.

وزارت صحت عامه افغانستان افزود: با اضافه شدن ۱۴۴ هزار دوز واکسن کمکی فرانسه، اکنون افغانستان ۵.۲ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار دارد که با این مقدار واکسن، ۱۲ درصد جمعیت کشور واکسینه می‌شوند.

به گفته این وزارتخانه از آغاز روند واکسیناسیون کرونا در افغانستان تاکنون ۱.۷ میلیون نفر واکسن دریافت کرده اند که سه تا پنج درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

مقام‌های وزارت صحت عامه افغانستان می‌گویند که موج سوم کرونا در افغانستان روند نزلی را طی می‌کند، اما برای جلوگیری از موج چهارم، لازم است شهروندان واکسن دریافت کنند. این وزارتخانه از مردم خواسته است که به مراکز صحی مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار