سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت:بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کلیبر تاکنون یک فوتی و دو مفقودی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون فوت یک نفر و مفقود شدن دو نفر در سیل ویرانگر کلیبر گزارش شده است.

او ادامه داد: جان باخته‌های سیل عصر دیروز  کلیبر ۱۳، ۱۵ و ۶۰ ساله بودند.

حاجی پور فرماندار کلیبر هم با اعلام اینکه سیل در ۴ روستای گوار، سهریق، عربشاه خان و چای کندی رخ داد اظهار کرد: در این حادثه به تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال گاز، برق، آب شرب و تصفیه خانه آب شرب شهید لشگری شهرستان کلیبر وارد شد و باغ‌های حاشیه رودخانه سئلین چای و کلیبر چای خسارت جدیدی دیدند.

حاجی پور ادامه داد: سیل ۱۱ دستگاه خودرو و تراکتور را با خود برد و ۲ دهنه پل نیز آسیب جدی دیدند و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین از بین رفتند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر راه‌های مسدود شده با همت راهداری و سایر نیرو‌ها باز شده است افزود: اداره برق در حال رفع مشکل قطعی برق روستا‌های آسیب دیده و همچنین واحد امداد و نجات نیز در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان هستند.

حاجی پور خاطرنشان کرد: عصر دیروز در زمان کوتاهی بارش ۷۰ میلی متری در منطقه موجب وقوع سیل شد و  به اراضی کشاورزی، واحد‌های مسکونی حریم رودخانه، ادوات کشاورزی، دام‌ها و خودرو‌های روستاییان و تاسیسات زیربنایی خسارت زد.


بیشتر بخوانید:


اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی پیش بینی کرده است شرایط ناپایدار جوی و بارش باران رگباری در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی تا فردا ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.