نماینده ولی وفقیه در استان فارس گفت: حل مشکلات مردم و کشور در گرو برنامه‌های دانشگاه است و باید توجه جدی به آن شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله دژکام نماینده ولی وفقیه در فارس و امام جمعه شیراز در نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: برای حل مشکلات جامعه بشری نیازمند علم و دانش هستیم و ارزش علم از یک جهت همین است که مشکلات بشر را حل می‌کند.

او افزود: اگرچه دانش‌های مختلف ممکن است از جهاتی دیگر هم ارزش ویژه داشته باشند و بعضی از علوم صرفاً دانستن آن‌ها ارزش است، ولی در نهایت علم باید منجر به این شود که مسائل و مشکلات جامعه را حل کند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بعضی از علوم نتایج و آثارش برای پیشرفت مهم است و حل مشکلات مردم در گرو برنامه‌های دانشگاه‌ها است.

او ادامه داد: ما در مسائل خودمان درمانده هستیم بعید است در حل مسائل دیگران بتوانیم موفق باشیم، باید رویکرد دانشگاه به این سمت برود که دانش را به همان شکلی که واقعیت داشته باشد و در حل مشکلات به درد می‌خورد بیاموزیم و آن را گسترش دهیم، حل مشکلات مردم و کشور در گرو برنامه‌های دانشگاه است و علم واقعیت است باید آن را در اوج ببینیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد کشور نیز اضافه کرد: بودجه در دانشگاه آزاد در سال‌های قبل صوری بود و زیاد به آن توجه نمی‌شد، ولی در حال حاضر یکی از مسائل مهم در این دانشگاه است.

علمایی با بیان اینکه اکنون رئیس دانشگاه توجه جدی به موضوع بودجه این دانشگاه دارد، گفت: در ۲ سال اخیر مدل بودجه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی، علمی و کارآمد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش برای افزایش درآمد‌های غیر شهریه‌ای دانشگاه آزاد، گفت: استان فارس در مقوله‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع پتانسیل خوبی دارد و انتظار آنست که در زمینه درآمد‌های غیر شهریه‌ای، برنامه ریزی جدی داشته باشد.

علمایی بیان کرد: باید تلاش کنیم که اقتصاد دانشگاه را به اقتصاد شهر گره بزنیم و در حل مشکلات شهر سرآمد باشیم تا مردم بدانند دانشگاه در کنار و برای آنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار