نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه نبود اراده مشکل اساسی پروژه بن بروجن است گفت: اولین مشکل بر سر راه این پروژه عدم اراده برای انجام آن بوده است، چرا که چهل سال است یک نگاه غلط وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین مشکل بر سر راه پروژه بن به بروجن عدم اراده برای انجام آن بوده است، چرا که چهل سال است یک نگاه غلط وجود دارد که مردم استان چهارمحال و بختیاری در این استان نیازی به آب ندارند، نگاهی که می‌گوید توسعه در جایی است که ثروت و قدرت وجود دارد، دقیقا نگاهی که انقلاب اسلامی با آن مشکل دارد.

او افزود: انقلاب اسلامی به دنبال توسعه با عدالت و فراگیری آن است، نه اینکه هر کجا ثروتمندتر بود توسعه بیشتر داشته باشد، متاسفانه اراده‌ای بر حل مشکلات این استان نیست، چرا که توسعه را در جا‌های قوی‌تر می‌بینند، در حوزه آب خواسته یا ناخواسته شهروند درجه یک و درجه دو، درست شده است.


بیشتر بخوانید


جعفری با اشاره به مقصران اصلی وضع فعلی پروژه بن بروجن، اضافه کرد: وزارت نیرو همیشه در چنبره نگاه غلط و بخشی توسعه در مناطق ثروتمند و قوی بوده است و اولین متهم این قضیه وزارت نیرو است که متولی آب کشور است، دومین وزارت خانه مقصر، وزارت کشور است، چرا وزارت کشور با سه نامه‌ای که از شورای امنیت عالی نسبت به استاندار استان همجوار صادر شده و در آن قید شده است که زمینی به طول ۲۰۰ متر با مساحت دو هکتار باید به آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری تحویل داده شود، اما انجام نشده است.

او در پایان یادآورشد: اگر وزارت کشور نتواند یک استاندار را در مقابل مصوبات شورای امنیت کشور تمکین کند، پس چه کاری برای انجام دارد؟

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار