شرکت توانیر اعلام کرد از مشترکان در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، از مصرف برق خود بکاهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرد پیرو اطلاعیه قبلی در روز گذشته ، به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، امروز به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی‌های پراکنده‌ای در کشور بودیم.


بیشتر بخوانید


از این رو همان گونه که در اطلاعیه پیشین نیز عنوان شده بود، در هفته پیش رو با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه‌های برق آبی امکان جبران آن نیست؛ بنابراین از همه مشترکان گرامی به ویژه دربخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

راهکار‌های ساده کاهش مصرف برق

کاهش مصرف بار‌های سرمایشی از جمله تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف نماید.کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی (اجرای این راهکار می‌تواند حداقل یک هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند).

عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ (اجرای این راهکار می‌تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد).

هشدار در خصوص احتمال قطعی برق طی روزهای آینده

همچنین مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در پی بروز افزایش شدید مصرف برق و بروز خاموشی‌های پراکنده در کشور اعلام کرد: پیرو اطلاعیه و هشدار‌های قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری شاهد افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم.

او افزود: امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت‌هایی که در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه‌های حرارتی وجود نداشت.

رجبی مشهدی گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند، اما لازم است که سایر هموطنان در بخش‌های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با صنعت برق همکاری داشته باشند.

او ادامه داد: در صورتی که هموطنان در ساعات بین ۱۲ تا ۱۸ که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳ که پیک شبانه است، مصرف خود را با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطعی برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این قطعی ها خودش باعث افزایش مصرف هست چرا؟ یه نمونه فریزر دماش کاهش پیدا میکنه بعد دوباره باید موتورش کار کنه تا این که جبران بشه درصورتی که حالت عادی اینقدر مصرف... یک نمونه از هزاران نمونه بی هنری آقایون که اشتباه مدیریت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مسخره ها دیروز ۲ساعت روز ۲ساعت شب برقو قطع کردند بی عرضه ها
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بهترین راه استفاده مراکز صنعتی و مراکز نظامی از ژنرانتورهای خودشان در تامین برق استفاده نمایند و مسئولین هم در تهیه سوحت این زنراتورها کم نگذارند. چون تمام این مراکز دارای ژنراتورهای بسیار قوی در جهت تولید برق هستند. تمام کارخانه های مستقر در شهرکهای صنعتی دارای برق شخصی و زنراتور هستند از همین امروز دستور داده شود تا این کارخانه ها از ژنراتورهای خودشان استفاده نمایند به شما قول میدهم با این دستور کوچکترین قطعی برق نخواهیم داشت به طور مثال ایران خودرو وسایپا دارای زنراتورهایی هستند که به تنهایی میتوانند برق مناطقی به شعاع 30 الی 40 کیلومتر کارخانه های خودشان را برقدار نمایند ولی متاسفانه دارند از برق سراسری استفاده میکنند!!!! دوستان پیشنهاد میکنم در فضاهای مجازی که حضور دارید این خواسته به حق مردم را به صورت هشتک منتشر نمایید.# از برق ژنراتور خودت استفاده کن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چرا می گویند خاموشی پراکنده.امروز در شهر گراش در استان فارس با گرمای 44درجه سه نوبت برق قطع شد.مگر قرار نبود برق جنوب بخاطر گرما قطع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ما که نظام اسلامی نخواستیم صد رحمت به حکومت طاغوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نمیتونی تولید کنی از ایران برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
امشب از ساعت 21 تا 23 برقمون قطع بو خدا نگذره ازتون کلا یه لامپ آشپزخانه روشنه دوتا یخجال تو برقه و یه کولر اونن تو دور کند دیگه چقدر باید صرفه جویی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
نمی‌تونید کشور رو اداره و نیازهای ملت رو تامین کنید استعفا بدهید مجبورید مردم تو مشکل باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
به خاطراین قطعی هایخچالمان دچارمشکل شده چقدرهزینه کردیم حتی نمایندگی هم نتونست تعمیرکنه کی پاسخگوست بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کجاش پراکنده هست؟ هر روز دارین برق رو میبرین.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۲۱:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
قابل توجه مسئولین قضائیه ببیند هر سال چند خانه اضافه می‌شود هزینه کنتور و انشعاب و حتی تیر برق را از مردم گاهی میگیرند بعد چرا ظرفیت برق را بالا نمی‌برند کجا دنیا هر روز شب برق قطع وصل می‌شود در این ۸ سال شدیم مثل اوایل انقلاب خصوصا شهرستانها افتضاح هست امروز از ساعت ۱۲ تا ۲ و الان از ساعت ۹شب رفته ۹ونیم آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مردم باید روی کاه بخوابند و زباله بخورند تخم مرغ ۱۰ تا شده ۲۳ چهار هزارتومان نان دانه ۹۰۰ ، تا چند وقت دیگر اکسژین تنفسی را هم سهمیه بندی میکنند و مالیاتش را میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حالا مال شما خوبه!
برای ما که ۱۱ تا ۱ ظهر و شب هم ۱۱ تا ۱ نصف شب برقو بردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سوبسید دادن وزارت نیرو بر لامپهای led و گسترش صفحات خورشیدی بر بام همه خانوارهای ایرانی به جای یارانه و خرید تضمینی برق یک کار مانا و ماندگار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حالا بیش از2دهه است که انرزی هسته ای رابپاکرده اندوبیش از500میلیارد دلاربه جیب روسیه ریخته اندواثاران هم نبودبرقه
آخرین اخبار