سفارت آمریکا در کابل طی بیانیه ای تاکید کرده است که تصرف شهرها توسط طالبان، خلاف ادعای این گروه مبنی بر تعهد به راه حل سیاسی و مذاکرات صلح دوحه می باشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت آمریکا در کابل تصرف مراکز ولایت‌ها توسط طالبان و حملات این گروه به شهرها را محکوم کرد و این اقدامات را مخالف توافقنامه دوحه خواند.

این سفارت در بیانیه ای نوشته است: تصرف غیرقانونی مرکز شهرها از سوی گروه طالبان و تحمیل اجباری حاکمیت بر مردم افغانستان غیرقابل قبول است و خلاف ادعای این گروه مبنی بر تعهد به راه حل سیاسی و مذاکرات صلح دوحه می باشد.

سفارت آمریکا در کابل گفته است که گروه طالبان نسبت به رفاه و حقوق غیرنظامیان عمیقا بی‌اعتنا هستند و بحران بشری در افغانستان را افزایش داده‌اند.

این سفارتخانه همچنین حملات گروه طالبان را بر شهر زرنج، مرکز نیمروز، شهر شبرغان، مرکز جوزجان و نیز تلاش‌های این گروه برای تصرف لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند را خشونت‌بار خوانده است.

سفارت آمریکا در کابل افزایش خشونت‌ها و حملات طالبان بر مرکز ولایات را تحمیل اجباری حاکمیت این گروه عنوان کرده و تاکید کرده است که این موضوع برای آمریکا پذیرفتنی نیست.

آمریکا از طالبان خواسته است تا با آتش‌بس دائمی و همه‌جانبه موافقت و در مذاکرات صلح به طور کامل مشارکت کنند.

گفتنی است که گروه طالبان حملات خود به شهرها را افزایش داده‌اند. این گروه قبلا گفته بود که به مراکز شهرها حمله نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.